Πώς να διαχειριστώ τον πόνο από την αυτοκτονία του αδερφού μου που ήταν τόσο νέος;

Αυτοκτόνησε ο αδερφός μου και ήταν τόσο νέος. Δεν μπορώ να διαχειριστώ την απώλεια ούτε με ψυχολόγους που δοκίμασα. Ούτε αυτοί φαίνεται να καταλαβαίνουν, ούτε μου λένε κάτι που δεν έχω ήδη σκεφτεί. Κανείς δεν μπορεί να με βοηθήσει. Είμαι τελείως μόνη, οι γονείς μου αποφεύγουν οποιαδήποτε συζήτηση για τον άδικο χαμό και φίλοι απλούστατα δεν υπάρχουν. Κανείς δεν φαίνεται να καταλαβαίνει τί πραγματικά έχει συμβεί και τί περνάω. Κάθε μέρα που περνά μού λείπει περισσότερο. Σχεδόν κοντεύουμε χρόνο και δεν αντέχω την απουσία του. Δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι θα ζήσω μια ολόκληρη ζωή χωρίς τον αδερφό μου. Δεν την φανταζόμουν έτσι την ζωή αυτή. Φάρμακα δεν μπορώ να πάρω γιατί μόνο καμουφλάρουν τον πόνο. Πώς μπορώ να απαλλαγώ από τον πόνο αυτό;;;

18 ειδικοί απάντησαν

  • Λυπάμαι πολύ για την απώλειά σας. Η απώλεια ενός αδερφού από αυτοκτονία είναι ένα εξαιρετικά τραυματικό γεγονός και ο πόνος που περιγράφετε δεν είναι κάτι που «ξεπερνιέται» εύκολα, ούτε υπάρχει κάποια απλή απάντηση που μπορεί να τον εξαφανίσει.

    Από όσα γράφετε, φαίνεται πως κουβαλάτε όχι μόνο το πένθος, αλλά και ένα βαθύ αίσθημα μοναξιάς, αφού νιώθετε ότι οι άνθρωποι γύρω σας δεν μπορούν να κατανοήσουν πραγματικά αυτό που βιώνετε. Αυτό συχνά κάνει το πένθος ακόμη πιο βαρύ.

    Δεν είναι απαραίτητα στόχος να απαλλαγείτε από τον πόνο, αλλά να βρείτε τρόπους να τον επεξεργαστείτε και να μπορέσετε σταδιακά να ζήσετε μαζί τ
    ... Διάβασε περισσότερα

    Σιδηροπούλου Σοφία

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια | Θέρμη

  • Καλησπέρα σας και ειλικρινή συλλυπητήρια. Το καλύτερο που θα μπορούσατε να κάνετε είναι να απευθυνθείτε σε ψυχολόγο που να είναι εξειδικευμένος στο πένθος. Χρειάζεται πολύ προσοχή από μέρους σας. Αν η κατάσταση που βιώνετε συνεχίζεται με αμείωτη ένταση πάνω από δύο χρόνια τότε πρόκειται για Περιπεπλεγμένο Πένθος, μια κατάσταση που ισοδυναμεί με κλινική κατάθλιψη και τότε οπωσδήποτε θα χρειαστείτε φάρμακα, ανεξάρτητα τι θεωρείτε ότι αυτά κάνουν. Θα σας πρότεινα να επισκεφτείτε ένα ψυχίατρο καθώς η κατάσταση σας θα πρέπει να αξιολογηθεί ώστε να υπάρξει προληπτική θεραπεία και να μπορέσετε να κάνετε τα επόμενα βήματα. Η ψυχοθεραπεία χρειάζεται ν... Διάβασε περισσότερα

    Απότσος Παναγιώτης

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής - Kλινικός ΨυχοΣεξολόγος | Κυψέλη

  • Είναι χρήσιμο να πάρετε και τη γνώμη Ψυχίατρου και άλλου/ης Ψυχολόγου, συνεχίζοντας την προσπάθεια, και την θεραπεία, για να μπορέσετε να ανταπεξέλθετε επιτυχώς σε αυτό το δύσκολό γεγονός και να διαχείρηση, πένθους.

    Αλεξοπούλου Κωνσταντίνα-Μαρία

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια | Νέο Ψυχικό

  • Η απώλεια ενός αγαπημένου ανθρώπου από αυτοκτονία αποτελεί μία από τις πιο σύνθετες και ψυχολογικά επιβαρυντικές μορφές πένθους, καθώς συχνά συνοδεύεται από έντονο πόνο, ερωτήματα, ενοχές, θυμό και αίσθημα βαθιάς μοναξιάς. Είναι επίσης συχνό οι άνθρωποι γύρω μας να δυσκολεύονται να προσεγγίσουν αυτή την εμπειρία, γεγονός που μπορεί να εντείνει το αίσθημα απομόνωσης.

    Από όσα περιγράφετε, φαίνεται ότι ο πόνος σας παραμένει ιδιαίτερα έντονος σχεδόν έναν χρόνο μετά την απώλεια και επηρεάζει ουσιαστικά την καθημερινότητά σας. Σε τέτοιες περιπτώσεις, μια πιο εξειδικευμένη θεραπευτική προσέγγιση στο τραυματικό πένθος μπορεί να είναι πιο κατ
    ... Διάβασε περισσότερα

    Καραμπασιάδου  Ζωή

    Ψυχολόγος | Θεσσαλονίκη

  • Ίσως είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι ο στόχος δεν είναι να απαλλαγείτε από τον πόνο, ούτε να ξεχάσετε τον αδελφό σας. Το πένθος δεν λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο. Σταδιακά, μέσα από την επεξεργασία της απώλειας, ο πόνος μπορεί να αλλάξει μορφή και να γίνει πιο διαχειρίσιμος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η αγάπη ή η μνήμη του θα μειωθούν.
    Το γεγονός ότι δεν βρήκατε μέχρι στιγμής βοήθεια που να σας ταιριάζει δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει η κατάλληλη υποστήριξη για εσάς. Κάποιες φορές χρειάζεται χρόνος για να βρεθεί ο επαγγελματίας (ψυχολόγος, ψυχοθεραπευτής) ή η θεραπευτική προσέγγιση με την οποία θα νιώσετε πραγματικά ότι μπορείτε να συνδεθε
    ... Διάβασε περισσότερα

    Nema Ψυχιατρική και Ψυχοθεραπεία

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής | Κηφισιά

  • Καλησπέρα, η απώλεια ενός τόσο κοντινού ανθρώπου με τέτοιο τρόπο είναι ένα βαθύ τραύμα και συχνά συνοδεύεται από ένα πένθος πολύ δύσκολο να μοιραστεί κανείς. Απο ψυχοθεραπευτική σκόπια, ο στόχος δεν είναι να «σβήσει» ο πόνος ή να ξεχαστεί ο άνθρωπός σας, αλλά να μπορέσει σιγά-σιγά να βρει μια θέση μέσα σας η απουσία του, χωρίς να καταλαμβάνει όλη τη ζωή σας. Αυτό που χρειάζεστε δεν είναι απαντήσεις ή συμβουλές, αλλά έναν χώρο όπου η μοναδική σχέση που είχατε με τον αδερφό σας, η απώλεια και όσα έμειναν ανείπωτα μπορούν πραγματικά να εκφραστούν και ακουστούν. Αυτό χρειάζεται χρόνο και μια σχέση όπου μπορείτε να μιλάτε για τον αδερφό ... Διάβασε περισσότερα

    Λαγός Μάνος

    Κλινικός Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής | Αμπελόκηποι

  • Καλησπέρα σας.
    Λυπάμαι πολύ για την απώλεια του αδερφού σας.
    Από όσα περιγράφετε, ακούγεται πως δεν παλεύετε μόνο με την απουσία του, αλλά και με τη μοναξιά του να κουβαλάτε κάτι που νιώθετε πως κανείς γύρω σας δεν αντέχει να αγγίξει.
    Ίσως αυτή τη στιγμή το ζητούμενο να μην είναι να απαλλαγείτε από τον πόνο, αλλά να μη χρειάζεται να τον κουβαλάτε μόνη σας.
    Και αν δεν νιώσατε ότι σας βοήθησαν οι προηγούμενες προσπάθειες, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει ένας τρόπος ή ένας άνθρωπος που να μπορέσει να συναντήσει πιο ουσιαστικά αυτό που ζείτε.
    Σας εύχομαι καλή δύναμη

    Κεμάλη Αφροδίτη

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια | Άνω Πατήσια

  • Καλησπέρα σας. Το να χάσουμε κάποιον αγαπημένο και μάλιστα με αυτόν τον τρόπο είναι από τις πιο σκληρές εμπειρίες, που μπορεί να έχει κανείς. Πολύ δύσκολα μπορεί να βρεθεί κάποια εξήγηση, κάποιο νόημα, που να μας βοηθήσει κάπως να αντέξουμε, κάπως να αποδεχτούμε ό,τι έχει γίνει και να κοιτάξουμε πάλι μπροστά. Οι ενοχές για το ότι δεν μπορέσαμε να βοηθήσουμε, να καταλάβουμε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και να προλάβουμε είναι διαρκώς παρούσες. Ανατρέχουμε ίσως σε «άσχημες» στιγμές με τον άνθρωπο που έφυγε, στιγμές τσακωμών, άσχημων συμπεριφορών από την πλευρά μας, στιγμές αδιαφορίας μας. Προσπαθούμε να καταλάβουμε τί έγινε, πώς έγινε κα... Διάβασε περισσότερα

    Περάκης Κωνσταντίνος

    Ψυχολόγος | Ψυρρή

  • Αρχικά συλλυπητήρια για την απώλειά σας. Η απώλεια ενός κοντινού μας ανθρώπου και πόσο μάλλον κατά τον τρόπο αυτό δεν μπορεί παρά να μας στιγματίσει, επομένως είναι απολύτως αναμενόμενη η κατάσταση που βιώνετε. Συχνά οι γύρω μας αποφεύγουν να μένουν στο πένθος και προσπαθούν να κάνουν σαν τα πράγματα να είναι όπως πριν κάτι που μακροχρόνια αντί να τους ανακουφίζει όπως αναμένουν, τους βαραίνει και τους βυθίζει ακόμα περισσότερο μολύνοντας βαθύτερα το τραύμα τους. Είναι αρκετά συχνό, το οικογενειακό σύστημα να μην έχει μάθει να μένει στα δύσκολα συναισθήματα και να τα "αντέχει". Υπάρχουν όμως και άτομα που βιώνουν αυτό που περιγράφετ... Διάβασε περισσότερα

    Φαρμάκη Μαρίνα

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια

  • Καλησπέρα σας.

    Δεν ξέρω αν υπάρχει φράση που μπορεί πραγματικά να χωρέσει αυτό που περιγράφετε. Η απώλεια ενός αδερφού από αυτοκτονία δεν είναι μόνο πένθος. Είναι και σοκ, αδικία, θυμός, ερωτήματα που δεν απαντιούνται εύκολα και μια μοναξιά που πολλές φορές οι γύρω δεν ξέρουν πώς να την πλησιάσουν.

    Το ότι κοντεύει χρόνος και εξακολουθείτε να πονάτε τόσο δεν σημαίνει ότι «έπρεπε να το έχετε ξεπεράσει». Όταν χάνεται ένας άνθρωπος με αυτόν τον τρόπο, η σχέση μαζί του δεν τελειώνει επειδή πέρασε ο χρόνος. Συχνά, όσο η ζωή συνεχίζεται, γίνεται ακόμη πιο έντονη η αίσθηση ότι εκείνος λείπει από όλα όσα θα έπρεπε να ζήσετε
    ... Διάβασε περισσότερα

    Φουτσιτζόγλου Νίκος

    Ψυχολόγος

  • Διαβάζοντας όσα γράφετε, έχω την αίσθηση ότι προσπαθείτε με όλη σας τη δύναμη να βρείτε έναν τρόπο να μην πονάτε. Οι άνθρωποι που χάνουν αγαπημένο πρόσωπο από αυτοκτονία βιώνουν συχνά πιο έντονο και τραυματικό πένθος σε σχέση με άλλες μορφές απώλειας και κατανοώ ότι αυτό που περνάτε μοιάζει να μην έχει τέλος. Όμως το πένθος δεν είναι κάτι από το οποίο «θεραπευόμαστε» διώχνοντας τον πόνο με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Είναι μια διαδικασία μέσα από την οποία μαθαίνουμε σιγά σιγά να ζούμε. Αυτό που διακρίνω δεν είναι μόνο ο αφόρητος πόνος της απώλειας, αλλά και η μοναξιά του να τον κουβαλάτε χωρίς να βρίσκετε ανθρώπους που μπορούν να τον ... Διάβασε περισσότερα

    Χαρουτιουνιάν Ρόζα

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια | Πειραιάς

  • Έχουμε δει στην πραγματική ζωή κ οχι στην εικονική ότι όταν ενα παιδί βρίσκεται αντιμέτωπο να βιώνει μια απειλητική για την ζωή του νόσο, τότε εκείνο έχει έγνοια να φροντίσει τους γονείς κ τα αδέλφια του, να τους δώσει δύναμη για να συνεχίσουν τη ζωή τους και χωρίς εκείνο. Οι γονείς όμως, τα αδέλφια, δεν μπορούν να ζήσουν τις χαρές της ζωής αντιθέτως, θεωρούν άδικο όλο αυτό που συμβαίνει στο παιδί τους.
    Στην δική σας περίπτωση τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Ο αιφνίδιος θάνατος του αδελφού σας , με τον τρόπο της αυτοχειρίας, δημιουργεί αισθήματα ενοχής για την ίδια τη ζωη! Ερωτήματα σας κατακλύζουν πως θα συνεχίσετε κ τι αποφάσεις
    ... Διάβασε περισσότερα

    Σκλαβούνου Παρασκευή

    Ψυχοθεραπευτής | Πετρούπολη

  • Καλησπέρα σας,

    Από όσα γράφετε, έχω την αίσθηση ότι δεν παλεύετε μόνο με την απώλεια του αδερφού σας, αλλά και με μια βαθιά μοναξιά γύρω από αυτήν. Σαν να κουβαλάτε κάτι πολύ βαρύ χωρίς να υπάρχει κάποιος δίπλα σας που να μπορεί πραγματικά να σταθεί μαζί σας μέσα σε αυτό.

    Η αυτοκτονία ενός αγαπημένου προσώπου συχνά αφήνει πίσω της πολλά περισσότερα από τη θλίψη μιας απώλειας. Μπορεί να φέρνει απορίες, θυμό, ενοχές, αίσθηση αδικίας, σοκ και μια συνεχή δυσκολία να χωρέσει ο νους αυτό που συνέβη. Και όταν το περιβάλλον αποφεύγει να μιλήσει γι’ αυτό, ο άνθρωπος μπορεί να αισθανθεί ακόμη πιο μόνος μέσα στον πόνο του.

    Κατ
    ... Διάβασε περισσότερα

    Μρβόλιακ-Θεοδωροπούλου Ιρίνα

    Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια | Ηλιούπολη

  • Συλλυπητήρια για για τον αδερφό σας. Αντιλαμβάνομαι ότι εκτός του ότι η απώλειά του είναι ακόμα φρέσκια, και ο τρόπος που έφυγε από τη ζωή σας έχει πληγώσει βαθύτατα. Είναι πολύ νωρίς ακόμα για να μπορέσετε να ξεπεράσετε κάτι τέτοιο. Το πένθος συνήθως διαρκεί 2 χρόνια κι απλά γίνεται πιο υποφερτό με το πέρας του χρόνου. Κανένας δεν μπορεί να νιώσει τον πόνο σας πραγματικά αυτή τη στιγμή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να σας βοηθήσει να επεξεργαστείτε αυτά τα συναισθήματα και να σας στηρίξει. Θα σας πρότεινα να παίρνετε την κάθε μέρα βήμα βήμα, προσπαθήστε να διατηρείτε μια ρουτίνα, να βλέπετε αγαπημένα σας πρόσωπα, να βγαίνετε έξω να ... Διάβασε περισσότερα

    Γρυπάρη Ευγενία

    Ψυχολόγος | Πειραιάς

  • Χαίρετε! Η απωλεια ενός τοσο σημαντικού προσώπου ειναι απο μόνη της τρομερή και ο τροπος που εγινε ακομα πιο δύσκολος. Η διαδρομή της ψυχοθεραπείας ειναι μακρόχρονη και χρειάζεται να δώσετε πολυ χρονο και εμπιστοσύνη σε αυτήν. Δυστυχώς δεν υπάρχει γρήγορος ή εύκολος τροπος να μάθετε να ζείτε και να χαίρεστε τη ζωή ξανα, έχοντας αυτη την πληγή πια συντροφιά σας.
    Σας εύχομαι καλή συνέχεια πραγματικα και να βρείτε τη δυναμη να προχωρήσετε. Συμφωνω οτι τα φάρμακα καμουφλάρουν και δεν ειναι η λυση που αναζητάτε.

    Καρατζά Ευγενία

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια | Πεύκη

  • Αυτό που νιώθετε είναι φυσιολογικό για τέτοιο τραύμα. Δεν χρειάζεται να “ξεπεράσετε” τον πόνο αλλά να μάθετε σταδιακά να τον αντέχετε.

    Νταϊλάκης Παναγιώτης

    Κλινικός Ψυχολόγος | Θεσσαλονίκη

  • Το πένθος και η διαχείριση της απώλειας είναι μια διεργασία που χρειάζεται χρόνο. Το να μπορέσετε να χωρέσετε στη ζωή σας αυτή την τόσο σημαντική απώλεια είναι δύσκολη και επίπονη διαδικασία. Θα ήταν βοηθητικό να προσπαθήσετε να αποδεχτείτε τα επώδυνα αυτά συναισθήματα και να μάθετε να τα διαχειρίζεστε με τέτοιον τρόπο, ώστε και να μην σας πλημμυρίζουν και ταυτόχρονα να μην τα βάζετε "κάτω από το χαλί".

    Κρητικού Μαρίνα

    Ψυχολόγος | Ρέθυμνο

  • Καλησπέρα σας χρειάζεται να γίνει αξιολόγηση και εκτίμηση από ψυχοθεραπευτή ενδεχομένως να υπάρχουν συμπτώματα μετατραυματικού άγχους.Μια ενέργεια που μπορεί να σας βοηθήσει είναι η έναρξη ψυχοθεραπείας

    Παπαδόπουλος Ανδρέας

    Ψυχολόγος | Εύοσμος

Το περιεχόμενο των απαντήσεων είναι αυστηρά ενημερωτικό και δεν πρέπει να θεωρηθεί υποκατάστατο συμβουλευτικής από ιατρούς ή επαγγελματίες υγείας

Σχετικά Βίντεο

Έχεις απορία; Ρώτα τους ειδικούς μας

Ρώτησε ανώνυμα Ρώτησε δωρεάν

Ρώτα τους ειδικούς μας

Θα σου στείλουμε email εδώ μόλις ένας ειδικός απαντήσει στην ερώτησή σου

Οδηγίες υποβολής ερωτήσεων

Περίγραψε με σαφήνεια και λεπτομέρεια το ζήτημα που σε απασχολεί
Κάνε σύντομες και συγκεκριμένες ερωτήσεις ώστε να πάρεις στοχευμένες απαντήσεις
Απόφυγε προσβλητικό ή ακατάλληλο περιεχόμενο καθώς και ονομαστικές αναφορές
Μη ζητάς τιμές για υπηρεσίες, συνταγογράφηση ή διάγνωση
Υποβολή ερώτησης
Θα στείλουμε email εδώ όταν υπάρξει απάντηση
Λάβαμε την ερώτησή σου

Θα σε ενημερώσουμε με email μόλις απαντήσει κάποιος ειδικός.

Η ερώτηση δεν υποβλήθηκε

Παρουσιάστηκε άγνωστο σφάλμα, αλλά το διορθώνουμε. Παρακαλούμε προσπάθησε ξανά.

Χρειάζεσαι να δεις έναν επαγγελματία υγείας άμεσα;

Ξεκίνα τη βιντεοκλήση με έναν ειδικό μέσα σε 5 λεπτά

Mobile Image
success envelop

Λάβαμε την ερώτησή σας!

Θα σας στείλουμε ένα email όταν απαντήσει κάποιος ειδικός.

docontime

Δεν έχεις χρόνο να περιμένεις; Κανένα πρόβλημα.

Μίλα με έναν ειδικό καθημερινά από τις 08:00 έως τις 22:00, μέσω chat ή βίντεο και πάρε τις απαντήσεις που χρειάζεσαι σε λίγα λεπτά.

docontime

Αναζητάς εξατομικευμένες συμβουλές;

Όταν πρόκειται για φαρμακευτική αγωγή, είναι καλύτερο να έχεις απαντήσεις προσαρμοσμένες στο ιατρικό σου ιστορικό. Συνομίλησε με έναν ειδικό για να λάβεις ασφαλή, εξατομικευμένη καθοδήγηση μέσα σε λίγα λεπτά.