Καλημέρα, το παιδί μου είναι 2,5 ετών και πηγαίνει βρεφικό 10 μήνες τώρα, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Τις τελευταίες 2 εβδομάδες κάθε μέρα κλαίει γιατί δε θέλει να πάει σχολείο και με ρωτάει εάν τελείωσε το σχολείο. Είναι φυσιολογικό? Τι μπορεί να φταίει?
Καταλαβαίνω ότι σας ανησυχεί αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά του παιδιού σας και είναι πολύ θετικό που προσπαθείτε να βρείτε την αιτία. Η ηλικία των 2,5 ετών είναι μια κρίσιμη περίοδος συναισθηματικής και γνωστικής ανάπτυξης, όπου τα παιδιά βιώνουν έντονα συναισθήματα και ίσως δυσκολεύονται να τα εκφράσουν με λόγια. Το ότι το παιδί σας ρωτάει αν το σχολείο έχει τελειώσει και κλαίει μπορεί να δείχνει άγχος αποχωρισμού ή κάποια δυσκολία προσαρμογής στο περιβάλλον του βρεφικού.
Σας προτείνω να ξεκινήσετε με μια συζήτηση με το προσωπικό του βρεφικού για να δείτε αν έχουν παρατηρήσει κάτι διαφορετικό πρόσφατα ή αν άλλαξε κάτι στη ρουτίνα ή το πε...ριβάλλον που μπορεί να επηρεάζει το παιδί. Τα παιδιά νιώθουν και αντιλαμβάνονται πολλά περισσότερα από όσα φαίνεται, ακόμα και στοιχεία που ίσως εμείς δεν προσέχουμε.
Είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στο να ανιχνεύουν τα συναισθήματα των γονιών τους, θα δώσω ένα παράδειγμα χωρις να έχει να κάνει απόλυτα με αυτό καθώς δεν σα γνωρίζω, αν αυτη τη περίοδο έχετε άγχος και την αίσθηση μοναξιάς, ακόμα κι αν αυτά δεν εκφράζονται με λόγια. Το άγχος μπορεί να δημιουργεί μια ατμόσφαιρα ανησυχίας και αβεβαιότητας στο σπίτι, κάνοντας το παιδί να νιώθει ανασφάλεια ή δυσκολία στην προσαρμογή. Αντίστοιχα, η μοναξιά που ενδέχεται να βιώνει ένας γονιός μπορεί να μειώσει την αίσθηση ασφάλειας που χρειάζεται ένα παιδί για να εξελιχθεί θετικά. Αυτές οι συναισθηματικές καταστάσεις, όταν δεν αντιμετωπίζονται, συχνά αντανακλώνται στη συμπεριφορά και στα συναισθήματα του παιδιού. Αυτό όμως δεν είναι κάτι για το οποίο ευθύνεστε, είναι μια φυσική πλευρά της σχέσης γονέα-παιδιού. Γι' αυτό, η φροντίδα της δικής σας ψυχικής υγείας είναι πολύτιμη, όχι μόνο σας στηρίζει, αλλά δημιουργεί και το σταθερό και ζεστό περιβάλλον που βοηθά το παιδί να νιώθει όμορφα και ασφαλές.Όταν εσείς αισθάνεστε πιο ήρεμη και σταθερή, αυτό μεταφέρεται και στο παιδί σας, βοηθώντας και εκείνο να βρει τη δική του ισορροπία. Με αυτό τον τρόπο, γίνεστε ακόμα πιο υποστηρικτική για το παιδί και φροντίζετε ταυτόχρονα και τον εαυτό σας.
Είμαι εδώ για να σας βοηθήσω σε κάθε βήμα της διαδρομής σας.
Με εκτίμηση
Ράπτη Μαρία
Διάβασε περισσότερα
Καταλαβαίνω την ανησυχία σας και είναι πολύ θετικό που παρατηρείτε τις αλλαγές στη συμπεριφορά του παιδιού σας και τις αντιμετωπίζετε με ευαισθησία. Στην ηλικία των 2,5 ετών τα παιδιά βρίσκονται σε μια έντονη αναπτυξιακή φάση, όπου η συναισθηματική τους κατανόηση και η ανάγκη για ασφάλεια εκφράζονται πιο έντονα. Το γεγονός ότι το παιδί σας πήγαινε στον βρεφικό σταθμό χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα για αρκετούς μήνες και τώρα παρουσιάζει αντίδραση με κλάμα ή ερωτήσεις, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι υπάρχει κάτι ανησυχητικό· αντιθέτως, πρόκειται για μια αντίδραση που συχνά συναντάμε σε παιδιά αυτής της ηλικίας.
Σε αυτό το στάδιο της ανά...πτυξής του, αρχίζει να κατανοεί με διαφορετικό τρόπο τον αποχωρισμό, γεγονός που ενδέχεται να προκαλεί άγχος ή την ανάγκη για επιβεβαίωση ότι η καθημερινή απομάκρυνση από εσάς δεν είναι κάτι οριστικό ή απειλητικό. Ερωτήσεις όπως «τελείωσε το σχολείο;» συνήθως κρύβουν την ανάγκη του παιδιού να ακούσει ότι η απομάκρυνση είναι προσωρινή και ότι στο τέλος της ημέρας θα είστε ξανά μαζί.
Αν δεν έχουν προηγηθεί αλλαγές στο οικογενειακό ή σχολικό περιβάλλον, είναι πολύ πιθανό να πρόκειται για μια παροδική φάση, που σχετίζεται είτε με την αυξανόμενη αντίληψη του χρόνου και της απομάκρυνσης είτε με κάποια μικρή εσωτερική μετάβαση, όπως είναι η κατάκτηση νέων δεξιοτήτων ή η ανάγκη για μεγαλύτερη αυτονομία. Συχνά τα παιδιά, όσο αναπτύσσονται, επιστρέφουν για λίγο σε πιο εξαρτητικές συμπεριφορές, αναζητώντας την επιβεβαίωση ότι τα βασικά τους πρόσωπα παραμένουν σταθερά και διαθέσιμα.
Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι να δείξετε κατανόηση απέναντι στο συναίσθημά του, να του δώσετε τη διαβεβαίωση ότι το σχολείο είναι ένα σταθερό και ασφαλές περιβάλλον και ότι κάθε μέρα τελειώνει με την επιστροφή στο σπίτι και τη συνάντησή σας. Η καθημερινή ρουτίνα, τα σταθερά λόγια κατά τον αποχαιρετισμό και η ήρεμη στάση από την πλευρά σας βοηθούν σημαντικά το παιδί να επανακτήσει την αίσθηση ασφάλειας.
Αν ωστόσο παρατηρήσετε ότι η άρνησή του επιμένει ή εντείνονται και άλλες συμπεριφορές, όπως έντονη δυσκολία στον ύπνο, σωματικά συμπτώματα χωρίς οργανική αιτία, παλινδρόμηση ή απόσυρση, θα ήταν καλό να το διερευνήσουμε πιο αναλυτικά. Προς το παρόν, από την περιγραφή σας, φαίνεται να πρόκειται για μια φυσιολογική, έστω και δύσκολη, αναπτυξιακή φάση, που με τη δική σας σταθερή παρουσία και ενίσχυση, είναι πολύ πιθανό να υποχωρήσει σταδιακά.
Διάβασε περισσότερα
Κλινική Ψυχολόγος
Καλησπέρα σας, αν βλέπετε αλλαγή στην συμπεριφορά και την αντίδραση του παιδιου θα σας πρότεινα να μιλήσετε με τον βρεφικό μήπως έχει συμβεί κάτι που δεν είστε ενήμερη!
Σε αυτή την ηλικία (περίπου 2,5 ετών), είναι απολύτως φυσιολογικό τα παιδιά να αναζητούν έντονα την προσοχή και τη φροντίδα των γονέων τους. Η άρνηση να πάει στον βρεφικό σταθμό ενδέχεται να σχετίζεται με την ανάγκη για συναισθηματική ασφάλεια και εγγύτητα, καθώς και με το άγχος αποχωρισμού, που είναι συχνό σε αυτή τη φάση της ανάπτυξης.
Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής
Καλημέρα σας και ευχαριστώ που μοιράζεστε την ανησυχία σας, είναι απολύτως κατανοητή και, στην πραγματικότητα, πολύ συχνή σε αυτή την ηλικία.
Ένα παιδί 2,5 ετών που πηγαίνει βρεφικό καιρό μπορεί ξαφνικά να εκφράσει άρνηση και δάκρυα, ακόμα και χωρίς να έχει προηγηθεί κάτι φανερό. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι συμβαίνει κάτι ανησυχητικό, αλλά ότι ίσως βιώνει μια εσωτερική αλλαγή, δηλαδή μια φάση ανάπτυξης, μια ανάγκη για περισσότερη σταθερότητα ή σύνδεση, μια αίσθηση κόπωσης ή σύγχυσης.
Το ότι ρωτάει αν «τελείωσε το σχολείο» δείχνει ότι προσπαθεί να καταλάβει αν αυτή η καθημερινή διαδικασία έχει τέλος ή αν θα είν...αι έτσι «για πάντα». Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως τα μικρά παιδιά δεν έχουν ακόμη ανεπτυγμένη την αίσθηση του χρόνου όπως οι ενήλικες. Αυτό που σήμερα τα δυσκολεύει, τους μοιάζει άπειρο και σταθερό, σαν να μην πρόκειται να αλλάξει ποτέ.
Ίσως να έχει συμβεί κάτι απλό αλλά σημαντικό στα δικά του μάτια: μια μικρή αλλαγή στη ρουτίνα του σχολείου, η απουσία μιας αγαπημένης δασκάλας ή φίλου, ή ακόμη και μια μεταβολή στην καθημερινότητα του σπιτιού. Αυτά τα φαινομενικά μικρά γεγονότα μπορεί να προκαλέσουν συναισθηματική αναστάτωση που εκφράζεται μέσα από την άρνηση ή τα δάκρυα.
Η δική σας παρουσία και στάση είναι καθοριστικές, καθώς το παιδί αντλεί ασφάλεια από το πώς το αντιμετωπίζετε, από τον τόνο της φωνής σας και από τη σιγουριά που μεταφέρετε με τις πράξεις σας. Δεν χρειάζεται να το πείσετε λογικά· χρειάζεται να το νιώσετε δίπλα του, να το ακούσετε με ανοιχτή καρδιά, και να το βοηθήσετε να αποκτήσει ξανά αίσθηση σταθερότητας από εσάς.
Αν το φαινόμενο επιμείνει για καιρό ή αν δείτε γενικευμένη συναισθηματική επιβάρυνση, όπως προβλήματα στον ύπνο, αλλαγές στη διάθεση ή σωματικά συμπτώματα, ίσως είναι καλό να το προσεγγίσουμε πιο αναλυτικά, με τη βοήθεια ειδικού. Καμιά φορά, ένα απλό ξεμπλοκάρισμα στο πώς ερμηνεύουμε τις αντιδράσεις του παιδιού, αλλάζει εντελώς την εμπειρία της καθημερινότητας.
Είμαι εδώ για εσάς, αν θέλετε να το συζητήσουμε πιο αναλυτικά ή να σας καθοδηγήσω προσωπικά σε αυτό το στάδιο. Με λίγη προσοχή και αγάπη, αυτές οι φάσεις ξεπερνιούνται και δίνουν τη θέση τους σε νέες ισορροπίες, πιο ώριμες, πιο σταθερές και πιο όμορφες.
Διάβασε περισσότερα
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας
Αγαπητή,
Έχεις επικοινωνήσει την αλλαγή στους δασκάλους του παιδιού;
Η αλλαγή της συμπεριφοράς προέκυψε μετά από κάποιο σημαντικό γεγονός που έγινε στο σπίτι;
Επιπλέον είναι σημαντικό να εκμαιεύσεις απ' το μικρό σου τους λόγους που μπορεί να το δυσκολεύουν στο σχολείο , μέσα από το παιχνίδι και τη συζήτηση.
Παραμένω στη διάθεσή σου.
Με εκτίμηση,
Ζέτα Καλουντζόγλου.
Καλησπέρα σας, πέραν του ότι μπορεί να έχει κουραστεί απλώς. Χρειάζεται να επικοινωνήσετε με το πλαίσιο και να ενημερωθείτε ένα προέκυψε κάτι - το οποίο μπορεί να του δημιούργησε δυσφορία και να μην θέλει να πάει. Προσπαθήστε να μιλήσετε μαζί του (με το παιδί) και με απλές ερωτήσεις να μάθετε τι μπορεί να έχει συμβεί.
Καλησπέρα σας,
Μπορεί να ευθύνονται διάφορα πράγματα όπως αλλαγές στο σχολείο, στο σπίτι η ζέστη αναπτυξιακά ορόσημα κτλ. Μπορείτε να ρωτήσετε το παιδί με απλές ερωτήσεις πάνω στο παιχνίδι να δείτε εάν κάτι το ενοχλεί καθώς και να επικοινωνήσετε με το σταθμό. Επίσης είναι πολύ βοηθητικό να έχετε σταθερές ρουτίνες, να του δίνετε επιλογές για να νιώθει πως συμμετέχει και να το ενημερώνετε πχ θα ντυθούμε και μετά θα μπούμε στο αυτοκίνητο να πάμε στο σχολείο κτλ.
Καλημέρα σας,
Είναι αναμενόμενο σε αυτή την ηλικία τα παιδιά να εμφανίζουν φάσεις άρνησης προς το σχολείο, ακόμη κι αν προηγουμένως είχαν προσαρμοστεί καλά. Συνήθως αυτό σχετίζεται με κάποια αλλαγή – είτε στο σπίτι είτε στο σχολείο – που μπορεί να έχει επηρεάσει το παιδί.
Θα σας πρότεινα να σκεφτείτε εάν έχει αλλάξει κάτι πρόσφατα στο οικογενειακό περιβάλλον, όπως ωράρια, απουσία κάποιου προσώπου, ένα ταξίδι, κάποια νέα φροντίδα ή στρες στο σπίτι. Παράλληλα, είναι σημαντικό να μιλήσετε με τους βρεφονηπιοκόμους ώστε να δείτε αν υπήρξε κάποια αλλαγή στον χώρο, στο προσωπικό ή στη δυναμική με τα άλλα παιδιά.
Τα παιδιά αυτής της ηλικί...ας έχουν ανάγκη από σταθερότητα και ρουτίνα για να νιώθουν ασφαλή. Η προσωρινή άρνηση είναι συχνά ένας τρόπος να εκφράσουν δυσφορία ή ανάγκη για προσοχή. Διατηρήστε ήρεμη στάση, ενθαρρύνετέ το με θετικό τρόπο, και εάν η συμπεριφορά συνεχιστεί για περισσότερο διάστημα ή ενταθεί, καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό για πιο εξατομικευμένη καθοδήγηση ( πχ συμβουλευτική γονέων κα). Ελπίζω οι παραπάνω πληροφορίες να σας φάνηκαν χρήσιμες. Καλή συνέχεια!
Διάβασε περισσότερα
Καλημέρα σας,
είναι πολύ φυσικό που προβληματίζεστε, ιδιαίτερα όταν μια συμπεριφορά εμφανίζεται ξαφνικά μετά από μια μακρά περίοδο προσαρμογής. Το ότι το παιδί σας εκφράζει με τόσο ξεκάθαρο τρόπο τη δυσαρέσκειά του αυτές τις μέρες ("δε θέλω να πάω σχολείο", "τελείωσε το σχολείο;") δείχνει ότι κάτι έχει αλλάξει για εκείνο στον εσωτερικό ή εξωτερικό του κόσμο, και προσπαθεί να το διαχειριστεί όπως μπορεί, με το ρεπερτόριο ενός παιδιού 2,5 ετών.
Κάθε αλλαγή στη συμπεριφορά του παιδιού έχει κάποιο νόημα, ακόμη κι αν δεν είναι ακόμη λεκτικό. Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι «κάτι κακό συνέβη» — αλλά ότι το παιδί πρ...οσπαθεί να επικοινωνήσει έναν εσωτερικό του κόπο ή μία νέα ανάγκη, ίσως και μια επιθυμία για επανασύνδεση.
Τι μπορεί να συμβαίνει:
-Κούραση ή συναισθηματική φόρτιση λόγω αλλαγής φάσης. Οι τελευταίοι μήνες του σχολικού έτους συχνά φέρνουν εξάντληση ή προσμονή για διάλειμμα, ακόμα και στα μικρά παιδιά.
-Αλλαγές στον χώρο ή στις σχέσεις του βρεφικού σταθμού: Μπορεί να έχει αλλάξει η δασκάλα, να λείπουν φίλοι, να υπάρχει άλλη δυναμική στην ομάδα. Τα μικρά παιδιά αισθάνονται βαθιά τις μετατοπίσεις στην "ασφάλεια" του χώρου τους.
-Μια εσωτερική ανάγκη για περισσότερο "μαζί" με εσάς. Πολλές φορές, γύρω στα 2,5, τα παιδιά ξαναπερνούν φάσεις αποχωρισμού, και η επιθυμία για εγγύτητα μπορεί να ντύνεται με φράσεις όπως "δε θέλω να πάω σχολείο".
Ακούστε το με ηρεμία και αποδοχή, χωρίς διάψευση. Π.χ.:
«Ακούω ότι δεν θες να πας σχολείο σήμερα. Μοιάζει να είναι δύσκολο αυτές τις μέρες…»
Έτσι δείχνετε ότι το λαμβάνετε σοβαρά, χωρίς να ενισχύετε τη δυσαρέσκεια.
Ρωτήστε απλά, χωρίς ανάκριση:
«Υπάρχει κάτι που σε στεναχωρεί εκεί;» ή «Θα ήθελες να μου δείξεις πώς νιώθεις με μια ζωγραφιά;»
Πολλές φορές, τα παιδιά εκφράζονται έτσι καλύτερα.
Επικοινωνήστε με τις παιδαγωγούς. Μπορούν να σας πουν αν έχουν παρατηρήσει αλλαγές ή δυσκολίες στη συμπεριφορά του παιδιού στο χώρο του σταθμού.
Ενισχύστε στιγμές σύνδεσης στο σπίτι. Ακόμα και 10 λεπτά αποκλειστικής προσοχής (π.χ. αγκαλιά, παιχνίδι, ιστορία) μπορούν να «γεμίσουν το συναισθηματικό ντουλάπι» του παιδιού και να το βοηθήσουν να αποχωρίζεται πιο ήρεμα.
Το πιο σημαντικό δεν είναι να "αποσιωπήσει" το παιδί τη δυσκολία του, αλλά να νιώσει πως εσείς μπορείτε να την αντέξετε μαζί του χωρίς πανικό, χωρίς υπερανάλυση.
Διάβασε περισσότερα
Καλημέρα σας. Η αλλαγή στη συμπεριφορά του παιδιού σας είναι κατανοητά ανησυχητική, όμως σε αυτή την ηλικία (2,5 ετών) είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να περνούν φάσεις όπου δυσκολεύονται περισσότερο με τον αποχωρισμό ή το σχολείο, ακόμη κι αν πριν δεν υπήρχε πρόβλημα.
Πιθανά αίτια:
Φάση ανάπτυξης: Στην ηλικία αυτή τα παιδιά αποκτούν πιο έντονη αντίληψη του αποχωρισμού και πιο ανεπτυγμένη συναισθηματική έκφραση, οπότε μπορεί να εκφράζουν δυσφορία πιο καθαρά.
Αλλαγές στο σχολικό περιβάλλον: Ίσως έχει αλλάξει κάτι στον παιδικό (π.χ. δασκάλα, ομάδα, ρουτίνα)
Εσωτερικές δυσκολίες ή ανάγκη για περισσότερη ασφάλεια: Το παιδί μπορεί ...να βιώνει εσωτερικό άγχος ή κόπωση (σωματική ή ψυχολογική), και να αναζητά μεγαλύτερη εγγύτητα με εσάς.
Τι μπορείτε να κάνετε:
Δείξτε κατανόηση χωρίς υπερδραματοποίηση. Πείτε κάτι απλό όπως: «Καταλαβαίνω ότι δε θέλεις, αλλά θα περάσει η μέρα και θα έρθω να σε πάρω».
Μείνετε σταθεροί στη ρουτίνα. Η συνέπεια και η προβλεψιμότητα δίνουν ασφάλεια.
Ρωτήστε με διακριτικότητα τους παιδαγωγούς αν έχει αλλάξει κάτι ή αν έχουν παρατηρήσει οτιδήποτε στο παιχνίδι ή τις σχέσεις του παιδιού.
Δώστε χώρο στο συναίσθημα. Αν πει «δεν θέλω να πάω», αποφύγετε το «μα περνάς ωραία!» και πείτε κάτι όπως: «Σου είναι δύσκολο να πας σήμερα; Θέλεις να μου πεις γιατί;» – ακόμα κι αν δεν μπορεί να απαντήσει, θα νιώσει ότι τον καταλαβαίνετε.
Αν η δυσκολία επιμείνει πάνω από 3-4 εβδομάδες ή δείτε αλλαγές και σε άλλα σημεία της συμπεριφοράς (π.χ. ύπνος, φαγητό, παιχνίδι), ίσως αξίζει να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό.
Είστε ήδη πολύ κοντά του και αυτό είναι το πιο σημαντικό στήριγμα!
Διάβασε περισσότερα
Καλή σας μέρα, είναι απόλυτα φυσιολογική αντίδραση ενός μικρού παιδιού, παρόλα αυτά, θα διερευνούσαμε αν κάτι που έχει συμβεί πρόσφατα το έχει ταράξει, είτε στο σπίτι ή στο σχολείο, και εκδηλώνει τόσο έντονα αυτή τη συμπεριφορά. Μπορούμε να σάς βοηθήσουμε με το πώς να το διαχειριστείτε για να το ξεπεράσει όσο πιο γρήγορα γίνεται. Θα δούμε μαζί τί μπορείτε να κάνετε τις στιγμές που σάς λέει ότι δε θέλει να πάει, τί να πείτε όταν έρθει η στιγμή του αποχωρισμού, πώς μπορείτε να μάθετε τί συμβαίνει όταν δεν είστε παρόντες, και γενικά, θα σάς δώσουμε όλες τις κατευθύνσεις για το τί να κάνετε για να καθησυχάζετε το άγχος αποχωρισμού και το άγχος γε...νικότερα, όχι μόνο τώρα αλλά από εδώ και πέρα. Ευχόμαστε να πάνε όλα καλά και είμαστε στη διάθεσή σας ανά πάσα στιγμή. Προς το παρόν, δείξτε κατανόηση και σταθείτε κοντά στο παιδί όσο πιο πολύ μπορείτε. Διάβασε περισσότερα
Η αλλαγή στη συμπεριφορά του παιδιού σας είναι απολύτως κατανοητή και, στις περισσότερες περιπτώσεις, φυσιολογική για την ηλικία των 2,5 ετών, ειδικά όταν συνοδεύεται από αυξανόμενη επίγνωση και ανάγκη για έλεγχο.Τα παιδιά συνειδητοποιούν την έννοια του αποχωρισμού πιο έντονα.Εμφανίζεται άγχος αποχωρισμού με "δεύτερο κύμα", ακόμη και μετά από μήνες ομαλής προσαρμογής.Συνήθως είναι παροδικό, αρκεί να μείνουμε σταθεροί, ήρεμοι και υποστηρικτικοί. Αν διαρκέσει πάνω από 3-4 εβδομάδες ή συνοδευτεί από άλλες αλλαγές στη συμπεριφορά ή τον ύπνο/φαγητό, καλό είναι να ζητήσετε τη γνώμη παιδί ψυχολόγου.
Ναι, αυτή η συμπεριφορά είναι συχνή και φυσιολογική σε παιδιά 2,5 ετών, ακόμη κι αν είχαν προσαρμοστεί αρχικά. Μπορεί να σχετίζεται με άγχος αποχωρισμού, αλλαγές στη ρουτίνα, νέο προσωπικό, παιδικές συγκρούσεις ή απλά κούραση. Παρατηρήστε εάν κάτι άλλαξε στο σχολείο ή στο σπίτι. Μιλήστε με τους δασκάλους για να διερευνήσετε τυχόν αιτίες.
Καλημέρα σας, αυτό που περιγράφετε είναι πολύ συνηθισμένο σε αυτή την ηλικία και δεν αποτελεί ανησυχητικό σημάδι από μόνο του. Τα παιδιά γύρω στα 2,5 χρόνια συχνά βιώνουν φάσεις ανασφάλειας και άγχους αποχωρισμού, ειδικά όταν ξεκινούν ή συνεχίζουν το σχολείο/βρεφικό. Η ερώτηση "τελείωσε το σχολείο;" δείχνει την ανάγκη τους να νιώσουν σιγουριά ότι η ημέρα ολοκληρώθηκε και ότι θα επιστρέψετε να τα πάρετε.
Μπορεί να οφείλεται σε κάποιες αλλαγές στη ρουτίνα, κούραση ή απλώς στη φυσιολογική αναπτυξιακή φάση που περνούν. Προτείνω να διατηρείτε μια σταθερή, θετική ρουτίνα αποχωρισμού, να του δίνετε ξεκάθαρες και καθησυχαστικές απα...ντήσεις, και να προσπαθείτε η αποχώρηση να γίνεται γρήγορα και ήρεμα.
Εάν όμως το παιδί δείχνει έντονη ανησυχία που διαρκεί πάνω από 3-4 εβδομάδες ή επηρεάζει τον ύπνο, την όρεξη ή τη διάθεσή του, θα ήταν καλό να το συζητήσετε με παιδοψυχολόγο ή παιδίατρο για περαιτέρω υποστήριξη.
Διάβασε περισσότερα
Κλινική Ψυχολόγος
Χαίρετε, οι πιθανές αιτίες είναι πάρα πολλές. Από αισθητηριακά προβλήματα, σωματικά ενοχλήματα και ενδοοικογενειακές καταστάσεις μέχρι προβλήματα εντός ή και εκτός του σχολικού πλαισίου. Μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν παιδοψυχίατρο για να σας βοηθήσει να εντόπισετε το πρόβλημα.
Χαίρεται. Συνήθως τα παιδιά που έχουν ξεκινήσει σε βρεφονηπιακό σταθμό κάποια στιγμή εμφανίζουν ένας άγχος αποχωρισμού από τη μαμά. Το να περάσετε χρόνο(15'-30') μόνο οι δύο σας μέσα στη μέρα(μαμά+παιδί) λειτουργεί καθησυχαστικά και ανακουφιστικά για το ίδιο.
Το περιεχόμενο των απαντήσεων είναι αυστηρά ενημερωτικό και δεν πρέπει να θεωρηθεί υποκατάστατο συμβουλευτικής από ιατρούς ή επαγγελματίες υγείας
Βρες απαντήσεις στα θέματα υγείας που σε απασχολούν. Υπόβαλε την ερώτησή σου ανώνυμα και οι ειδικοί μας θα σε βοηθήσουν.
Θα σε ενημερώσουμε με email μόλις απαντήσει κάποιος ειδικός.
Παρουσιάστηκε άγνωστο σφάλμα, αλλά το διορθώνουμε. Παρακαλούμε προσπάθησε ξανά.
Η αναλυτική περιγραφή του ιατρικού σου προβληματισμού
Οι σύντομες και εύστοχες ερωτήσεις, ώστε οι ειδικοί να μπορούν να απαντήσουν όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρα
Οι ονομαστικές αναφορές σε άτομα
Τα αιτήματα τιμών για υπηρεσίες
Η δημοσίευση προσβλητικού ή υβριστικού περιεχομένου
Οι ερωτήσεις αναφορικά με συστάσεις φαρμακευτικών σκευασμάτων ή η οποιαδήποτε συνταγογράφηση
Ελέγχουμε την ερώτηση σου και την στέλνουμε σε ειδικούς του doctoranytime
Αν καταχωρήσεις το email σου, θα σε ενημερώσουμε όταν ένας ειδικός απαντήσει στην ερώτησή σου
Όταν η ερώτησή σου λάβει μια απάντηση, θα την δημοσιεύσουμε στις σχετικές ενότητες του doctoranytime
Ξεκίνα τη βιντεοκλήση με έναν ειδικό μέσα σε 5 λεπτά
Θα σας στείλουμε ένα email όταν απαντήσει κάποιος ειδικός.
Μίλα με έναν ειδικό καθημερινά από τις 08:00 έως τις 23:00, μέσω chat ή βίντεο και πάρε τις απαντήσεις που χρειάζεσαι σε λίγα λεπτά.
Όταν πρόκειται για φαρμακευτική αγωγή, είναι καλύτερο να έχεις απαντήσεις προσαρμοσμένες στο ιατρικό σου ιστορικό. Συνομίλησε με έναν ειδικό για να λάβεις ασφαλή, εξατομικευμένη καθοδήγηση μέσα σε λίγα λεπτά.