Είμαι παιδαγωγός και προσέχω ένα κοριτσάκι 7 χρονών (με ΔΕΠΥ και μαθησιακές δυσκολίες) στο σπίτι μετά το σχολείο τις τελευταίες μέρες έχει έντονη αρνητικότητα για τα πάντα και δεν θέλει να κάνουμε τίποτα. Πώς το διαχειρίζομαι
Αυτό που περιγράφετε είναι αρκετά συνηθισμένο σε παιδιά με ΔΕΠΥ και μαθησιακές δυσκολίες, ειδικά σε αυτή την ηλικία, αλλά και υπό πίεση ή αλλαγές στη ρουτίνα. Για αρχη, εστιαστε στην κατανόηση της αρνητικότητας. Η αρνητικότητα μπορεί να είναι ένδειξη κόπωσης, απογοήτευσης ή υπερφόρτωσης. Επιπλεον, πολλα παιδιά με ΔΕΠΥ συχνά δυσκολεύονται να διαχειριστούν συναισθήματα απογοήτευσης ή αδυναμίας. Ειναι σημαντικό να γινει αντιληπτο οτι δεν είναι “αντίδραση εναντίον σας” προσωπικα, αλλά έκφραση δυσκολίας. Για αυτον τον λογο, ειναι απαραιτητη η δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος, δηλαδη πρεπει να δωσετε χώρο για έκφραση συναισθημάτων, για παραδειγμα ..."Βλέπω ότι σήμερα νιώθεις θυμό/λύπη/κουραση. Θέλεις να μου πεις γιατί;”. Φυσικα αποφυγετε οποιαδηποτε πίεση, γιατι η αισθηση του “πρέπει να κάνουμε κάτι τώρα” συχνά εντείνει την άρνηση. Προσπαθηστε να ενισχυσετε μικρές νίκες, ακόμη και αν απλώς καθίσει μαζί σας 5 λεπτά για οποιαδηποτε δραστηριοτητα, επαινεστε την. Σχετικα με τη ρουτίνα και την προβολη επιλογων, τα παιδιά με ΔΕΠΥ λειτουργούν καλύτερα με προβλέψιμες δομές, οπότε προσφέρετέ της μικρές επιλογές, για παραδειγμα “Θέλεις να διαβάσουμε ή να ζωγραφίσουμε;” (οχι πανω απο 2 επιλογες τη φορα, γιατι ειναι πολυ πιθανο το παιδι να νιωσει overwhelmed). Δυστυχως χρειαζεται να κρατησετε σύντομες δραστηριότητες και εναλλαγές, καθως πολύωρες προσπάθειες συχνά προκαλούν άρνηση. Αναφορικα με τις στρατηγικές ενεργοποίησης του παιδιου, χρησιμοποιηστε παιχνίδια ή δραστηριότητες που εμπλέκουν κίνηση, καθως αυτη συχνά βοηθά στη ρύθμιση ενέργειας. Μικρές ανταμοιβές για συμμετοχή μπορούν να κινητοποιήσουν χωρίς να γίνουν «μετατροπή σε διαπραγμάτευση». Τελος, ειναι πολυ σημαντικη η συνεργασία με γονείς/ειδικούς, δηλαδη αν ειναι εφικτο ενημερωστε τους γονείς για την αλλαγή συμπεριφοράς. Αν η αρνητικότητα παραμένει ή εντείνεται, ίσως χρειάζεται να μιλήσετε εσεις ή οι γονεις με παιδοψυχολόγο ή ειδικό μαθησιακών δυσκολιών για εξατομικευμένες στρατηγικές. Καθ' ολη τη διαρκεια της συνεργασιας σας με το παιδι, διατηρηστε ήρεμο και σταθερό τόνο, χωρίς αντιπαράθεση και δειξτε κατανόηση κι αποδοχή, δηλαδη "βλέπω ότι δεν θέλεις να κάνεις τίποτα αυτη τη συγκεκριμενη στιγμη - και ειναι αποδεκτο". Καλη δυναμη! Διάβασε περισσότερα
Ειδικός Παιδαγωγός | Κηφισιά
Το περιεχόμενο των απαντήσεων είναι αυστηρά ενημερωτικό και δεν πρέπει να θεωρηθεί υποκατάστατο συμβουλευτικής από ιατρούς ή επαγγελματίες υγείας
Ρώτησε ανώνυμα Ρώτησε δωρεάν
Θα σε ενημερώσουμε με email μόλις απαντήσει κάποιος ειδικός.
Παρουσιάστηκε άγνωστο σφάλμα, αλλά το διορθώνουμε. Παρακαλούμε προσπάθησε ξανά.
Ξεκίνα τη βιντεοκλήση με έναν ειδικό μέσα σε 5 λεπτά
Θα σας στείλουμε ένα email όταν απαντήσει κάποιος ειδικός.
Μίλα με έναν ειδικό καθημερινά από τις 08:00 έως τις 23:00, μέσω chat ή βίντεο και πάρε τις απαντήσεις που χρειάζεσαι σε λίγα λεπτά.
Όταν πρόκειται για φαρμακευτική αγωγή, είναι καλύτερο να έχεις απαντήσεις προσαρμοσμένες στο ιατρικό σου ιστορικό. Συνομίλησε με έναν ειδικό για να λάβεις ασφαλή, εξατομικευμένη καθοδήγηση μέσα σε λίγα λεπτά.