This question and its answers are only available in Greek

Γιατί δεν νιώθω πόνο ενώ η μαμά μου έχει καρκίνο τελικού σταδίου και οι συγγενείς πονάνε;

Καλησπέρα η μαμά μου έχει καρκίνο στο τελικό στάδιο και οι γιατροί δεν δίνουν ελπίδες το ερώτημα μου πως ακούω συγγενείς να λένε πως δεν θέλουν και δεν μπορούν να πιστέψουν πως η μαμά θα φύγει ότι δεν θα την ακούσουν ποτέ να μιλάει να την αγγίζουν να την νιώθουν εγώ πάλι έχω αποδεχτεί όλη την κατάσταση και δεν νιώθω τον πόνο ακόμα μπορεί κάποιος να μου πει γιατί νιώθω έτσι

22 specialists answered

  • Καλησπέρα σας,

    Το γεγονός ότι έχετε ήδη αποδεχτεί την κατάσταση και δεν νιώθετε ακόμα έντονο πόνο είναι απολύτως φυσιολογικό. Ο τρόπος που βιώνουμε το πένθος διαφέρει πολύ από άτομο σε άτομο. Κάποιοι άνθρωποι νιώθουν έντονο πόνο από την αρχή, ενώ άλλοι χρειάζονται χρόνο ή αντιμετωπίζουν τα συναισθήματά τους σταδιακά.

    Το ότι δεν βιώνετε τώρα έντονο πόνο δεν σημαίνει ότι δεν νοιάζεστε ή ότι δεν θα νιώσετε αργότερα. Είναι πιθανό τα συναισθήματα να εμφανιστούν σε διαφορετικές φάσεις, όταν η απώλεια γίνει πιο ορατή ή όταν η ένταση της κατάστασης αυξηθεί.

    Είναι σημαντικό να επιτρέπετε στον εαυτό σας να νιώθει ό,τι έρχεται
    ... Read more

    Kemali Afroditi

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια | Ano Patisia

  • Αυτό που περιγράφεις είναι πολύ πιο συχνό απ’ όσο νομίζεις. Κάθε άνθρωπος βιώνει και επεξεργάζεται μια τόσο δύσκολη πραγματικότητα με τον δικό του τρόπο και στον δικό του χρόνο. Το ότι νιώθεις πως έχεις αποδεχτεί την κατάσταση ή ότι δεν βιώνεις έντονο πόνο αυτή τη στιγμή, δεν σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά με εσένα ή ότι “θα έπρεπε” να νιώθεις αλλιώς.
    Πολλές φορές, όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια τόσο μεγάλη απώλεια, ο ψυχισμός μας ενεργοποιεί έναν μηχανισμό προστασίας — μια μορφή “μουδιάσματος” — ώστε να μπορέσουμε να σταθούμε και να λειτουργήσουμε μέσα σε αυτή την πραγματικότητα. Άλλοι άνθρωποι εκφράζουν πιο έντονα τη θλίψη ή την άρν
    ... Read more

    Mparlou Klea

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια | Cholargos

  • Καλησπέρα σας,
    Λυπάμαι πολύ για την δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζετε...Αυτό που περιγράφετε είναι μια πολύ ανθρώπινη και συχνή αντίδραση όταν κάποιος έρχεται αντιμέτωπος με την επικείμενη απώλεια ενός πολύ κοντινού προσώπου. Οι άνθρωποι επεξεργάζονται το πένθος με διαφορετικούς τρόπους και σε διαφορετικούς χρόνους...κάποιοι εκφράζουν έντονα τη δυσκολία τους από νωρίς, ενώ άλλοι μπαίνουν πιο πολύ σε μια κατάσταση αποδοχής ή συναισθηματικής «προστασίας», όπου ο νους φαίνεται πιο ήρεμος. Αυτό είναι συχνά ένας τρόπος του οργανισμού να αντέξει μια πολύ δύσκολη πραγματικότητα βήμα-βήμα. Είναι σημαντικό να επιτρέπετε στον εαυτό σα
    ... Read more

    Arxonti Anna

    Ψυχολόγος | Ampelokipoi

  • Καλησπέρα σας,

    Αυτό που περιγράφετε είναι μια πολύ δύσκολη και φορτισμένη κατάσταση, και ο τρόπος που αντιδράτε είναι πιο συνηθισμένος απ’ όσο νομίζετε.

    Όταν ένας άνθρωπος μαθαίνει ότι ένα αγαπημένο του πρόσωπο βρίσκεται στο τελικό στάδιο μιας ασθένειας, ο ψυχισμός συχνά ενεργοποιεί μηχανισμούς προστασίας. Ένας από αυτούς είναι μια μορφή συναισθηματικής “απόστασης” ή μούδιασμα, που επιτρέπει στο άτομο να διαχειριστεί σταδιακά την πραγματικότητα χωρίς να κατακλυστεί από τον πόνο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αγαπάτε τη μητέρα σας ή ότι δεν θα πονέσετε· σημαίνει ότι ο νους σας προσπαθεί να επεξεργαστεί κάτι πολύ δύσκολο με τ
    ... Read more

    Anastopoulou Filippa

    Κλινική Ψυχολόγος

  • Καλησπέρα σας,
    Λυπάμαι πολύ για τη δύσκολη κατάσταση που βιώνετε με τη μητέρα σας. Αυτό που περιγράφετε είναι μια πολύ ανθρώπινη αντίδραση και δεν σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά με εσάς. Οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν την απώλεια και το ενδεχόμενο του αποχωρισμού με διαφορετικούς τρόπους. Κάποιοι δυσκολεύονται να το αποδεχτούν και εκφράζουν έντονα την άρνηση ή τον φόβο τους. Άλλοι, όπως εσείς, μπορεί να μπαίνουν πιο γρήγορα σε μια διαδικασία αποδοχής της πραγματικότητας. Μερικές φορές επίσης ο ψυχισμός μας “μουδιάζει” προσωρινά μπροστά σε κάτι πολύ επώδυνο, σαν ένας τρόπος προστασίας, και τα συναισθήματα μπορεί να εμφανιστούν αργότερα.
    Δ
    ... Read more

    de la Guia Ana

    Clinical Psychologist - Psychotherapist | Kypseli

  • Η κατάσταση που περιγράφετε είναι πολύ δύσκολη και είναι φυσικό οι άνθρωποι γύρω σας να αντιδρούν με διαφορετικούς τρόπους. Δεν υπάρχει «σωστός» ή «λάθος» τρόπος να βιώνει κανείς μια τόσο δύσκολη πραγματικότητα. Κάποιοι άνθρωποι εκφράζουν έντονα τον φόβο και τη θλίψη τους από νωρίς, ενώ άλλοι μπορεί να νιώθουν μια μορφή αποδοχής ή ψυχικής προετοιμασίας γι αυτό που έρχεται.
    Αρχικά είναι σημαντικό το ότι είστε σε επαφή με τα συναισθήματά σας. Το γεγονός ότι έχετε αποδεχτεί την κατάσταση είναι μία φάση, η οποία υπάρχει περίπτωση να πάρει και κάποια άλλη μορφή. Παράλληλα, ο πόνος εκδηλώνεται ή δεν εκδηλώνεται και με διάφορ
    ... Read more

    Tsioura X Efi

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια

  • Καλησπέρα σας. Η αποδοχή μιας τόσο δύσκολης πραγματικότητας μπορεί να λειτουργεί σαν ένας μηχανισμός προστασίας που σας βοηθά να κρατήσετε την ψυχραιμία. Κάθε άνθρωπος έχει τον δικό του τρόπο να επεξεργάζεται τον πόνο & το δικό σας συναίσθημα δεν είναι λιγότερο έγκυρο ή φυσιολογικό. Αν αισθανθείτε ότι θέλετε να μιλήσετε πιο βαθιά για αυτά που νιώθετε ή να βρείτε τρόπους να διαχειριστείτε όσα συμβαίνουν, η υποστήριξη μέσα από μια υγιής θεραπευτική σχέση μπορεί να σας προσφέρει χώρο & κατανόηση χωρίς κριτική.

    Papadopoulou Georgia

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια

  • Κάθε άνθρωπος πενθεί με έναν δικό του τρόπο και συχνά το ίδιο πρόσωπο αντιμετωπίζει το πένθος διαφορετικά σε διαφορετικές στιγμές της ζωής του. Συχνά η μη βίωση του πένθους οφείλεται στο ότι ο νους δεν το έχει συνειδητοποιήσει ακόμα (η λεγόμενη άρνηση), στο ότι ακόμα ελπίζουμε ότι θα αλλάξει κάτι (επίσης μορφή άρνησης) ή στο ότι έχουμε ήδη πενθήσει και θέλουμε, πλέον, να δούμε τον άνθρωπό μας "να αναπαύεται".
    Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να θυμάστε ότι δεν υπάρχει "σωστός" τρόπος να πενθήσει κανείς ούτε και "σωστός" χρόνος για να συνειδητοποιήσει και να βιώσει το πένθος. Και, φυσικά, δεν χρειάζεται να πε
    ... Read more

    Tsirtsiridis Giorgos

    New Partner |

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής | Nikaia

  • Χωρίς να ξέρω ακριβώς πώς το περνάς, θα σου μιλήσω έχοντας περάσει κάτι παρόμοιο πριν λίγα χρόνια. Κάποιες φορές, για να αντέξουμε τη θλίψη, προσπαθούμε να αποστασιοποιηθούμε ή και να αποσυνδεθούμε για λίγο από το συναίσθημα, και αυτό είναι απολύτως λογικό. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι θα σου έκανε καλό να επιτρέψεις στη θλίψη σου να βγει λίγο-λίγο, ώστε να μπορέσεις να βιώσεις και αυτό το συναίσθημα και να μην το κρατήσεις μέσα σου για πολύ καιρό. Ελπίζω να βρεις τον χώρο να το αγκαλιάσεις σιγά-σιγά. Σου εύχομαι δύναμη σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.

    Patenidis Fotis

    Psychologist | Thessaloniki

  • Ετσι όπως το περιγράφεται φαίνεται ότι έχετε επιστρατεύσει κάποιους μηχανισμούς άμυνας για να μπορέσετε να αντιμετωπίσετε την κατάσταση. Καλό θα ήταν να λάβετε ψυχολογική υποστήριξη γιατί μπορεί να γίνει παθολογικό. Να θυμάστε ότι το πένθος δεν βιώνεται με τον ίδιο τρόπο απ’όλους. Καλή δύναμη.

    Sarrimavrogeni Stamatia

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια | Panormou

  • Καλησπέρα σας. Κάθε άνθρώπινο ον είναι διαφορετικό και ως τέτοιο αντιμετωπίζει με το δικό του μοναδικό τρόπο τις δύσκολες καταστάσεις που προκύπτουν στη ζωή του. Οι τρόποι αυτοί συχνά έχουν βαθύτερες αιτίες οι οποίες είναι δύσκολο να διερευνηθούν μέσω απόστασης αλλά ίσως αυτό που περιγράφετε να είναι μία προσπάθεια να κρατηθείτε δυνατή και ψύχραιμη προκειμένου να υποστηρίξετε τη μητέρα σας, μια προσπάθεια να μην σας βλέπει στεναχωρημένη. Πολλές φορές ο πόνος έρχεται αργότερα, όταν η μάχη έχει τελειώσει και τότε επιτρέπουμε στον εαυτό μας να λυγίσει και να αισθανθεί. Σε κάθε περίπτωση σας εύχομαι τα καλύτερα.

    Galatou Eudokia

    Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπεύτρια - Σύμβουλος τοξικοεξαρτήσεων | Gerakas

  • Καταλαβαίνω την απορία και ίσως την αγωνία που βρίσκεται πίσω από αυτή την κατάσταση. Πολλές φορές ο εγκέφαλος μας για μας προστατεύσει ενεργοποιεί τον μηχανισμό της άρνησης, πόσο μάλλον μπροστά σε μια τόσο μεγάλη δυνητική απώλεια.

    Simosis Rafail

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής | Panormou

  • Είναι απόλυτα φυσιολογικό αυτό που νιώθετε και δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος αποδεκτός και εγκεκριμένος τρόπος για να νιώθει κανείς. Εσείς νιώθετε αποδοχή για την κατάσταση και αυτό είναι εντάξει. Το αν θα νιώσετε πόνο ή όχι, δεν είναι υποχρεωτικό, ούτε δηλώνει κάτι για τα συναισθήματα σας απέναντι της.

    Xatzopoulou Teta

    Προσωποκεντρική Ψυχοθεραπεύτρια | Kato Patisia

  • η στηριξη ενος θεραπευτη..θα σε βοηθουσε στην διαδικασια αυτου που σου συμβαινει..πχ εμαθες να εισαι δυνατος - η ..πολυ ομορφο αυτο.. αλλα ισως ειναι και ενα ειδος αμυνας.. σε σχέση με την πραγματικότητα

    Vlassi Nikoleta -Ilnta

    Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας – Ψυχοθεραπεύτρια Συνθετικής Προσέγγισης – Ενεργειακή Θεραπεύτρια | Perissos

  • Καλησπέρα σας μια ενέργεια που μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστιτε το πένθος είναι η έναρξη ψυχοθεραπείας

    Papadopoulos Andreas

    Ψυχολόγος | Evosmos

  • Ο κάθε άνθρωπος διαχειρίζεται το πένθος διαφορετικά, αν και όλοι περνάμε απ' τα ίδια στάδια, απλώς με άλλη ταχύτητα κι άλλες φορές με άλλη σειρά. Μπορεί προς το παρόν να "κρατιεστε" ώστε να μπορείτε να λειτουργείτε καλύτερα στην καθημερινότητα ή ακόμα και για να χαρείτε το χρόνο που απομένει με τη μητέρα σας. Δεν σημαίνει ότι δεν θα πενθήσετε όταν έρθει εκείνη η ώρα. Εξάλλου η μητέρα σας είναι ακόμα ζωντανή. Το συναισθηματικό μούδιασμα είναι ένα φυσιολογικό στάδιο και δεν χρειάζεται να σας ανησυχεί.

    Grypari Eugenia

    Psychologist | Piraeus

  • Καλησπέρα. Υπάρχουν δύο πιθανότητες σε αυτό που περνάτε. Το ένα είναι να έχετε αποδεχτεί όντως την κατάσταση και με αυτόν τον τρόπο να την διαχειριζεστε, κάτι που είναι καλό να γίνει, αλλά όχι απαραίτητο μέχρι να φύγει η μητέρα σας από τη ζωή.
    Το δεύτερο που μπορεί να σας συμβαίνει είναι ότι έχετε μέσα σας "άρνηση" στην κατάσταση και με αυτόν τον τρόπο αμυνεστε ώστε να μην νιώθετε θλίψη. Δηλαδή ίσως να σας στενοχωρει όλο αυτό που συμβαίνει αλλά να μην το έχετε ακόμη αποδεχτεί.
    Όποιο και από τα δύο και αν σας συμβαίνει, θα φανεί εαν φύγει η μητέρα σας από τη ζωή. Δεν χρειάζεται προς το παρόν να ψάχνετε τί συμβαίνει μέσα σας
    ... Read more

    Ranoutsou Georgia

    Ψυχολόγος | Heraklion

  • Αυτό που περιγράφετε είναι απόλυτα κατανοητό και ονομάζεται προληπτικό πένθος. Ο καθένας το βιώνει διαφορετικά. Κάποιοι αντιδρούν με άρνηση και αδυναμία αποδοχής, όπως οι συγγενείς σας, γιατί με αυτό τον τρόπο το μυαλό προστατεύεται από έναν πόνο που δεν μπορεί ακόμα να σηκώσει. Εσείς από την άλλη έχετε φτάσει σε ένα σημείο αποδοχής και αυτό δεν σημαίνει ότι αγαπάτε λιγότερο ή ότι δεν θα πονέσετε για την μαμά σας. Σημαίνει ότι ο δικός σας τρόπος επεξεργασίας είναι διαφορετικός.
    Ο πόνος θα έρθει, και είναι φυσιολογικό. Μέχρι τότε, το να είστε παρόντες δίπλα της είναι το πιο σημαντικό.

    Mosxonas Spyros

    New Partner |

    Psychologist | Kerkira (Corfu)

  • Τα συναισθήματα συχνά εμφανίζονται αργότερα, όταν ο ψυχισμός νιώσει πιο ασφαλής να τα βιώσει. Είναι σημαντικό να επιτρέπεις στον εαυτό σου να νιώθει ό,τι προκύπτει, χωρίς ενοχές. Αν θελήσεις, μίλα με κάποιον ειδικό ή με ανθρώπους που εμπιστεύεσαι.

    Ntailakis Panagiotis

    Κλινικός Ψυχολόγος | Thessaloniki

  • Καλησπέρα σας. Αυτό που περιγράφετε είναι μια πολύ ανθρώπινη αντίδραση σε μια τόσο δύσκολη κατάσταση. Όταν ένας άνθρωπος που αγαπάμε βρίσκεται στο τελικό στάδιο μιας ασθένειας, ο καθένας επεξεργάζεται την πραγματικότητα με διαφορετικό τρόπο και σε διαφορετικό χρόνο.

    Κάποιοι άνθρωποι δυσκολεύονται να αποδεχτούν αυτό που συμβαίνει και μπορεί να βρίσκονται σε μια φάση άρνησης, γιατί ο πόνος είναι πολύ μεγάλος για να τον αντιμετωπίσουν άμεσα. Άλλοι μπορεί να έχουν αρχίσει να αποδέχονται την κατάσταση νωρίτερα.

    Αυτό δεν σημαίνει ότι αγαπάτε λιγότερο τη μητέρα σας ή ότι δεν θα πονέσετε. Συχνά ο ψυχισμός μας προσπαθεί να μας προστ
    ... Read more

    Kotidou Nefeli

    Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια

  • Καλησπέρα σας. Αρχικά είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η μητέρα σας είναι ακόμη εδώ και πολλές φορές, σε τέτοιες στιγμές, κάποιος από την οικογένεια χρειάζεται να βρει μέσα του τη δύναμη να αντέξει και να σταθεί παρών.
    Ο τρόπος που βιώνουμε το πένθος δεν είναι ίδιος για όλους. Το πένθος έχει πολλές φάσεις και κάθε άνθρωπος το περνά διαφορετικά. Κάποιοι εκφράζουν έντονα τον πόνο τους, κλαίνε ή δυσκολεύονται να αποδεχτούν αυτό που συμβαίνει, ενώ άλλοι μπορεί να νιώθουν πιο «ήρεμοι» ή να χρειάζονται περισσότερο χρόνο μέχρι να εμφανιστούν τα συναισθήματα.
    Το ότι εσείς αυτή τη στιγμή νιώθετε αποδοχή δεν σημαίνει ότι κάτι δεν πάει κ
    ... Read more

    Tsakou Eutyxia

    Psychotherapist | Agia Paraskevi

  • Καλησπέρα. Η απώλεια, το πένθος είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση, δεν υπάρχει textbook πως είναι το «σωστό» βίωμα. Αρχικά η μητέρα σας ζει ακόμα. Για κάποιους δικούς σας λόγους αυτή τη στιγμή δε συμμερίζεστε τα συναισθήματα των συγγενών και είναι οκ. Μπορεί να είστε μουδιασμένη, μπορεί να σκέπτεστε άλλα πρακτικά ζητήματα της καθημερινότητας. Τα ‘μπορεί’ είναι πολλά.
    Ο τρόπος που θα βιώσετε την κατάσταση έχει να κάνει με εσάς κ θα γίνει στο δικό σας χρόνο. Λέτε «δε νιώθω τον πόνο ΑΚΟΜΑ». Κ αυτό από μόνο του έχει να σας πει πολλά.

    Nikolouzaki Emmanouela

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια | Ilisia

The content provided is strictly informational and should not be considered a replacement for professional advice from doctors or healthcare providers.

Related videos

Have a question? Ask our specialists

Ask anonymously Ask for free

Ask our specialists

We’ll email you here as soon as a specialist answers your question

QnA guideline for submitting question

Provide context and detail about your health concerns
Be short and to the point so specialists can give you a clear answer
Avoid offensive or abusive content, as well as name references
Do not ask about prices, prescriptions, or diagnoses
Submit your question
We’ll email you here when there is an answer
We got your question

We’ll email you when a specialist replies.

We couldn’t submit your question

An unexpected error occurred but we’re working on it. Please try again.

Do you need to see a health expert right away?

Start a Video Consultation with a health specialist within 5 minutes

Mobile Image
success envelop

We have received your question!

We’ll send you an email when a specialist responds.

docontime

No time to wait? No problem.

Talk to a specialist daily from 08:00 to 22:00, via chat or video and get the answers you need in minutes.

docontime

Need guidance that’s tailored to you?

When it comes to medication, it’s best to get answers that are tailored to your medical history. Chat with a specialist to get safe, personalized guidance in minutes.