Γεια σας, πάσχω από διπολική διαταραχή εδώ και πολλά χρόνια, αυτό το διάστημα έχω κατάθλιψη, ο γιατρός έκρινε αντί για εφεξορ 150 να πάρω το wellbutrin 150, το οποίο το αύξησε από σήμερα σε 300mg. Το παίρνω ενάμιση μήνα και δεν νιώθω ότι με βοήθησε κάπου, νιώθω άδεια , κενή , χωρίς συναισθήματα, ιδίως χαράς, μόνιμα σε θλίψη, ότι κάνω καθημερινά γίνεται με πίεση του εαυτού μου, η μνήμη μου σε άσχημη κατάσταση, αλλά αυτό που με πειράζει πολύ είναι πως δεν μπορώ να μιλήσω ενώ το θέλω με τους ανθρώπους είτε της οικογένειας μου, είτε τους άλλους που συναντώ, πέρα από ένα τι κάνεις δυσκολεύομαι πολύ να ανοίξω συζήτηση. Τί μου συμβαίνει;
Καλησπέρα σας. Αυτό που περιγράφετε ακούγεται ιδιαίτερα επιβαρυντικό, ειδικά όταν ακόμη και η επικοινωνία με τους δικούς σας ανθρώπους απαιτεί μεγάλη προσπάθεια.
Η αίσθηση κενού, η απουσία χαράς, η μειωμένη ενεργητικότητα και η δυσκολία στη συγκέντρωση ή στην επικοινωνία μπορεί να αποτελούν εκδηλώσεις της καταθλιπτικής φάσης. Η κατάθλιψη μπορεί να επιβραδύνει τη σκέψη και τον λόγο, με αποτέλεσμα να θέλετε να μιλήσετε, αλλά να δυσκολεύεστε να βρείτε τι να πείτε. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρεστε για τους ανθρώπους σας ή ότι χάσατε την ικανότητα να συνδέεστε μαζί τους.
Ωστόσο, από ένα μήνυμα δεν μπορεί να διαπιστωθεί αν όλα αυτά οφ...είλονται στην κατάθλιψη, αν συμβάλλει η φαρμακευτική αγωγή ή αν χρειάζεται να διερευνηθούν και άλλοι παράγοντες. Ως ψυχολόγος, χωρίς να σας έχω αξιολογήσει και χωρίς να γνωρίζω το πλήρες θεραπευτικό σας σχήμα, δεν μπορώ να κρίνω την επιλογή ή τη δοσολογία του φαρμάκου.
Ενημερώστε σύντομα τον ψυχίατρό σας με την ίδια σαφήνεια που περιγράφετε εδώ την κατάστασή σας, ιδιαίτερα για τη μνήμη, το συναισθηματικό κενό και τη δυσκολία στην καθημερινή επικοινωνία. Η σημερινή αύξηση της δόσης δεν μπορεί να αξιολογηθεί άμεσα, αλλά η επιμονή των δυσκολιών χρειάζεται συγκεκριμένο πλάνο παρακολούθησης. Μην αλλάξετε ή διακόψετε μόνη σας την αγωγή.
Στη διπολική διαταραχή χρειάζεται επίσης παρακολούθηση για πιθανή μεταβολή προς υπομανία ή μανία. Αν εμφανιστούν πολύ λιγότερη ανάγκη για ύπνο, ασυνήθιστη υπερενέργεια, έντονη ευερεθιστότητα, γρήγορες σκέψεις ή παρορμητικότητα, επικοινωνήστε άμεσα με τον ψυχίατρό σας.
Μέχρι τότε, μειώστε την απαίτηση να είστε όπως πριν σε κάθε συζήτηση. Μπορείτε να πείτε σε έναν κοντινό σας άνθρωπο: «Θέλω την παρέα σου, αλλά αυτή την περίοδο δυσκολεύομαι να μιλήσω. Με βοηθά να είσαι εδώ, χωρίς να χρειάζεται να κάνουμε πολλή κουβέντα». Η ψυχοθεραπευτική υποστήριξη, παράλληλα με την ψυχιατρική παρακολούθηση, μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση αυτής της φάσης.
Αν εμφανιστούν σκέψεις κακές για τον εαυτό σας ή νιώσετε ότι δεν μπορείτε να παραμείνετε ασφαλής, ζητήστε άμεσα επείγουσα βοήθεια και μείνετε με κάποιον άνθρωπο εμπιστοσύνης. Η τωρινή σας κατάσταση χρειάζεται φροντίδα και επανεκτίμηση· δεν αποτελεί προσωπική αποτυχία.
Read more
Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής | Gerakas
Καλησπέρα σας. Αρχικά, αναγνωρίζω πόσο δύσκολο είναι αυτό που περνάτε. Σε ότι αφορά την φαρμακευτική σας αγωγή, έχετε συζητήσει με τον γιατρό που σας την χορηγεί την τωρινή σας κατάσταση; Ενδεχομένως να χρειάζεται να αξιολογήσετε την κατάσταση εκ νέου. Πάντα σε επικοινωνία με τον γιατρό σας. Διαβάζω ότι η απουσία ατόμων με τα οποία να μπορείτε να μιλήσετε κάνει την κατάσταση ακόμα δυσκολότερη. Η ψυχοθεραπεία δημιουργεί έναν ασφαλή χώρο στον οποίο μπορείτε να επικοινωνήσετε την εμπειρία σας και να διερευνήσετε τι συμβαίνει εκεί. Στο ψυχοθεραπευτικό δωμάτιο μπορεί να δημιουργηθεί μια ασφαλής σχέσης, μέσα στην οποία μαθαίνετε να εκφράζεστε ελεύθ...ερα και να κατανοείτε την εμπειρία σας. Μπορείτε να τσεκάρετε αν θέλετε με τον εαυτό σας αν η ψυχοθεραπεία θα ήταν μια διαδικασία που θα σας ενδιέφερε να δοκιμάσετε σε αυτή την φάση. Read more
Psychologist | Kolonaki
Επικοινωνήστε σύντομα με τον ψυχίατρό σας και μην αλλάξετε μόνη σας τη δόση. Αν εμφανιστούν σκέψεις αυτοκτονίας ή έντονη επιδείνωση, ζητήστε άμεσα βοήθεια.
Ψυχολόγος | Thessaloniki
Καλησπέρα σας,
Αυτό που περιγράφετε, το αίσθημα κενού, η απουσία χαράς, η προσπάθεια που απαιτούν ακόμη και καθημερινά πράγματα, η δυσκολία στη συγκέντρωση και η απόσυρση από τις συζητήσεις, μπορεί να αποτελεί μέρος ενός έντονου καταθλιπτικού επεισοδίου. Δεν σημαίνει ότι χάσατε την ικανότητα σας να επικοινωνείτε ή ότι αυτό θα παραμείνει έτσι.
Αφού μετά από ενάμιση μήνα δεν αισθάνεστε ουσιαστική βελτίωση και η δόση αυξήθηκε μόλις τώρα, είναι σημαντικό να υπάρχει στενή επικοινωνία με τον ψυχίατρό σας και να μην κάνετε μόνη σας αλλαγές στην αγωγή. Ειδικά στη διπολική διαταραχή, η φαρμακευτική αγωγή χρειάζεται συστηματική παρακολούθ...ηση.
Παράλληλα, η ψυχοθεραπεία μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντική σε αυτή τη φάση. Όχι μόνο για τη διάθεση, αλλά και για να δουλευτεί αυτή η αποσύνδεση από τους άλλους, η απώλεια ενδιαφέροντος και το αίσθημα ότι όλα γίνονται με πίεση.
Αυτό που βιώνετε είναι σίγουρα δύσκολο, αλλά είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει με την κατάλληλη θεραπευτική παρακολούθηση.
Read more
Κλινικός Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπευτής | Neo Irakleio
Καλησπέρα σας. Πριν πόσο καιρό ο γιατρός σας άλλαξε το φάρμακο; Συνήθως χρειάζεται σταδιακή αλλαγή και χρειάζεται κάποιος χρόνος για να φανεί η αποτελεσματικότητα του φαρμάκου. Δείξτε εμπιστοσύνη στον ψυχίατρο σας και μιλήστε μαζί του για το τι σας συμβαίνει.
Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής - Kλινικός ΨυχοΣεξολόγος | Kypseli
Καλησπέρα σας. Συνολικά η συναισθηματική σας κατάσταση συμβαδίζει με την διάγνωση και συγχαρητήρια για την φροντίδα σας μέσω της ψυχιατρικής περίθαλψης. Θεωρώ απαραίτητο να συνεργαστείτε με έγκυρο ψυχοθεραπευτή όπου μπορεί να σας ακούσει (ακόμα και όταν δεν μπορείτε να μιλήσετε).
Ψυχολόγος | Aigio
The content provided is strictly informational and should not be considered a replacement for professional advice from doctors or healthcare providers.
Ask anonymously Ask for free
We’ll email you when a specialist replies.
An unexpected error occurred but we’re working on it. Please try again.
Start a Video Consultation with a health specialist within 5 minutes
We’ll send you an email when a specialist responds.
Talk to a specialist daily from 08:00 to 22:00, via chat or video and get the answers you need in minutes.
When it comes to medication, it’s best to get answers that are tailored to your medical history. Chat with a specialist to get safe, personalized guidance in minutes.