Καλησπέρα ο μικρός μου 2,5 ετών τώρα ξεκίνησε να λέει κάποιες λέξεις..στον βρεφικό σταθμό μου είπαν ότι είναι αρκετά μαζεμένος κ ότι περιμένει να του δώσουν εκείνοι την ‘’ώθηση’’ να παίξει, επίσης ότι δεν εκτελεί όλες τις εντολές που του δίνουν ωστόσο στο σπίτι δείχνει ότι καταλαβαίνει τα πάντα από εντολές κ ούτε είναι τόσο μαζεμένος στο παιχνίδι..να προσθέσω ότι τον είχα κρατήσει για 3 μήνες σπίτι τον χειμώνα οπότε σίγουρα είναι λίγο πιο πίσω απ' τα άλλα παιδιά στο σχολείο..χρειάζεται κάποια παρέμβαση ή να του δώσω λίγο χρόνο στο σχολείο να δούμε πως θα πάει ; Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Η συμβουλή μου είναι να απευθυνθείτε σε παιδοψυχολόγο. Καλή τύχη!
Καλημέρα. Θα ξεκινήσω την απάντηση μου λέγοντας οτι κάθε παιδί έχει το ρυθμό του και την ιδιοσυγκρασία του. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια οτι αν παρατηρούμε ως γονείς κάποια σημάδια ανησυχητικά στο παιδί μας δεν πρέπει να τα διερευνήσουμε. Είναι πολύ πιθανό το γεγονός της παραμονής του στο σπίτι να είναι αυτό που έχει συντελέσει στην παρούσα κλινική εικόνα. Αλλά αυτό αποτελεί μια υπόθεση. Σε κάθε περίπτωση είναι ωφέλιμο να αξιολογηθεί απο έναν ειδικό λογοθεραπευτή και στη συνέχεια να σας δοθούν όλες οι απαραίτητες οδηγίες και κατευθύνσεις.
Καλημέρα σας! Ηλικιακά θα μπορούσατε να κάνετε μία αξιολόγηση να δείτε αν όντως υπάρχουν δυσκολίες στην επικοινωνία καθώς η πρόληψη είναι πολύ σημαντική. Επίσης αν όντως δυσκολεύεται ο μικρός να επικοινωνήσει είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσει κάποια παρέμβαση σε όσο το δυνατόν μικρότερη ηλικία για να μην παγιώνονται κάποιες καταστάσεις. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση στη διάθεση σας.
Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να πάτε να μιλήσετε με τον πατέρα του παιδιού ως γονείς για αυτό. Είναι νωρίς για την όποια παρέμβαση στο ίδιο το παιδί. Μόνο παρατήρηση θα μπορούσε να γίνει τώρα για την αλληλεπίδραση γονέα και παιδιού.
Η προσαρμογη καθε παιδιου στο σχολικο πλαισιο ειναι διαφπρετικη. Σε αυτο ρολο παιζει η ιδιοσυγκρασια του παιδιου, η συναμαστροφη του με αλλα παιδακια και η συμπεριφορα των γονιων. Εσεις ειστε κοινωνικοι και εξωστρεφεις ? Χρειαζεται χρονος για να αξιολογηθει η συμπεριφορα ενος μικρου παιδιου στο πρωτο του πλαισιο.
Καλησπέρα σας, αρκετά παιδιά στην ηλικία των 2,5 ετών λένε γύρω στις 50 λέξεις και συνδυάζουν 2 λέξεις μαζί σε πρόταση. Καλό θα ήταν να γίνει μία αναλυτική συζήτηση με ένα παιδίατρο για πλήρη εκτίμηση και σωστή συμβουλευτική.
Καλησπέρα σας. Σε αυτή την ηλικία, κάθε παιδί εξελίσσεται με τον δικό του ρυθμό, τόσο στον λόγο όσο και στην κοινωνικότητα, και είναι πολύ συνηθισμένο να παρατηρούνται διαφοροποιήσεις ανάμεσα στη συμπεριφορά του παιδιού στο σπίτι και στο σχολείο. Το γεγονός ότι στο σπίτι δείχνει να καταλαβαίνει εντολές και είναι πιο ελεύθερος στο παιχνίδι είναι πολύ θετικό και υποδηλώνει ότι έχει την ικανότητα να επικοινωνεί και να σχετίζεται, κάτι που είναι βασικό αναπτυξιακό στοιχείο.
Η περιγραφή που δίνετε για τον σταθμό παραπέμπει σε έναν χαρακτήρα πιο εσωστρεφή ή πιο παρατηρητικό, και αυτό δεν είναι απαραίτητα προβληματικό. Είναι επίσης λογικό τ...ο παιδί να χρειάζεται περισσότερο χρόνο προσαρμογής, ιδιαίτερα αν έχει μείνει ένα διάστημα εκτός σχολικού περιβάλλοντος. Ορισμένα παιδιά απλώς χρειάζονται μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας και οικειότητας για να εκφραστούν ελεύθερα. Ωστόσο, επειδή αναφέρετε και καθυστέρηση στην έναρξη της ομιλίας, καλό θα ήταν να παρακολουθείτε στενά την εξέλιξή του τους επόμενους μήνες.
Δεν είναι απαραίτητο σε αυτό το στάδιο να γίνει άμεσα κάποια παρέμβαση, αλλά θα ήταν καλό να διατηρείτε μια ανοιχτή επικοινωνία με τους παιδαγωγούς, ώστε να βλέπετε αν υπάρχει πρόοδος στην αλληλεπίδραση και στις γλωσσικές δεξιότητες μέσα στο σχολικό πλαίσιο. Αν σε διάστημα περίπου 2-3 μηνών δεν παρατηρηθεί κάποια βελτίωση ή αν προκύψουν και άλλες ενδείξεις, τότε θα μπορούσε να γίνει μια αξιολόγηση από αναπτυξιολόγο ή παιδοψυχολόγο, όχι απαραίτητα επειδή υπάρχει πρόβλημα, αλλά για να δοθεί μια πιο σαφής εικόνα για τις ανάγκες και τις δυνατότητες του παιδιού σας.
Η υπομονή και η σταθερότητα από τη δική σας πλευρά είναι πολύ σημαντικές. Τα παιδιά αισθάνονται πότε τα εμπιστευόμαστε και αυτό τα βοηθά να νιώσουν ασφάλεια για να ανοιχτούν. Δώστε του λίγο χρόνο και χώρο, ενισχύστε το παιχνίδι και την επικοινωνία στο σπίτι με φυσικό τρόπο και παρατηρήστε την πορεία του.
Read more
Κλινική Ψυχολόγος
Η πρώιμη παρέμβαση δεν είναι κακή ιδέα. Όσο νωρίτερα τόσο καλύτερα
Από Σεπτέμβριο αξιολόγηση, και αν παρατηρούνται ακόμη αυτά τα φαινόμενα να γίνει τότε παρέμβαση.
Καλησπέρα,
Η πιο μαζεμένη συμπεριφορά στο σχολείο μπορεί να σχετίζεται με το νέο περιβάλλον, τις συνθήκες και την ανάγκη για συναισθηματική ασφάλεια. Δεν είναι απαραίτητα ένδειξη κάποιας δυσκολίας, αλλά αξίζει να παρακολουθείτε την πορεία του. Αν σε 2-3 μήνες συνεχίζει να έχει σημαντικές δυσκολίες στην επικοινωνία, στις εντολές ή στην κοινωνική αλληλεπίδραση, τότε καλό θα ήταν να ζητήσετε μια αξιολόγηση από λογοθεραπευτή ή αναπτυξιολόγο, προληπτικά.
Καλησπέρα σας. Σε αυτές τις ηλικίες κοιτάμε αρκετά την κοινωνικότητα του παιδιού αν παίζει με άλλα παιδιά αν μιμείται δικές σας συμπεριφορές και γενικά πως αλληλεπιδρά τόσο με συνομήλικους όσο και με τα οικία πρόσωπα. Στην διάθεσή σας για ό,τι σας προβληματίζει.
Καλησπέρα σας! Αρχικά, σε παιδιά 2,5 ετών είναι απόλυτα φυσιολογικό να υπάρχουν διαφορές στον ρυθμό ανάπτυξης λόγου, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και παιχνιδιού. Πολλά παιδιά αναπτύσσονται με "άλματα" και όχι γραμμικά. Το γεγονός ότι καταλαβαίνει, αντιδρά, παίζει πιο ελεύθερα στο σπίτι είναι θετικό σημάδι. Μπορεί η προσαρμογή στο σχολείο να είναι σε εξέλιξη και σε αυτή την ηλικία, αυτό χρειάζεται μήνες, όχι εβδομάδες. Από όσα αναφέρετε, δεν υπάρχει άμεση ένδειξη για ανησυχία, αλλά υπάρχουν δύο σημεία που αξίζει να παρατηρηθούν με ηρεμία και φροντίδα:
1. Λεκτική ανάπτυξη
Αν μέχρι τα 3 έτη δεν έχει φτιάξει απλές φρασούλες (π.χ. &...quot;μαμά έλα", "θέλω νερό"), τότε καλό είναι να γίνει μια αξιολόγηση λόγου/ομιλίας από λογοθεραπευτή.
2. Κοινωνικότητα και προσαρμογή
Αν στο σχολείο, μετά από έναν λογικό χρόνο προσαρμογής (π.χ. 2-3 μήνες), παραμένει αποτραβηγμένος ή δυσκολεύεται να μπει σε παιχνίδι με άλλα παιδιά, τότε ίσως να βοηθούσε μια παιδοαναπτυξιακή αξιολόγηση, περισσότερο για στήριξη, παρά για «διάγνωση».
Δεν φαίνεται να υπάρχει λόγος άγχους αυτή τη στιγμή δώστε του λίγο χρόνο, ενθαρρύνετέ τον ήπια και διατηρήστε ανοιχτή συνεργασία με το σχολείο. Είστε ήδη σε πολύ σωστό δρόμο, με ενδιαφέρον και ευαισθησία και αυτό είναι το σημαντικότερο «εργαλείο» για την εξέλιξή του!
Read more
The content of the answers is strictly informative and should not be considered a substitute for medical advice
Get answers to your health concerns. Submit your question anonymously and our specialists will help.
We’ll email you when a specialist replies.
An unexpected error occurred but we’re working on it. Please try again.
Provide details about your health concerns
Be short and to the point so specialists can give you a clear answer
Refer to people by name
Request price for services
Post offensive or abusive content
Request pharmaceutical products recommendations or any medical prescription
We moderate your questions and send them to doctoranytime specialists
If you enter your email, we’ll notify you when a specialist answers your question
Once your question receives an answer, we’ll post it in the related doctoranytime sections
Start a Video Consultation with a health specialist within 5 minutes
We’ll send you an email when a specialist responds.
Subscribe our Instant Care plan to access unlimited chat consultations and address your medical needs instantly.
“Ask our specialists” doctors provide general advice. For specific guidance, tailored to your individual needs, we recommend using our chat service.