Καλησπέρα σας. Είμαι μαμά ενός 3χρονου αγοριού (τώρα θα μπούμε στα 3). Το παιδί ήταν πολύ καλό και συνεργάσιμο στο σχολείο και στο σπίτι. Όταν τον Φεβρουάριο ξεκινήσαμε λογοθεραπεία παρατηρήσαμε μια έντονη αλλαγή ως προς τη συμπεριφορά του. Δεν ακούει τις δασκάλες, δεν ακούει στο σπίτι. Όμως στη λογοθεραπεύτρια είναι πολύ καλός και συνεργάσιμος όπως μας έχει πει και μάλιστα έχουμε δει τεράστια πρόοδο στην ομιλία. Πλέον έχει γίνει πολύ ζωηρός, αντιδραστικός και επιθετικός όταν δεν περνάει το δικό του. Δεν καταλαβαίνει το όχι με όλους τους τρόπους που του το έχουμε εξηγήσει. Τα tantrums είναι ακόμη πιο έντονα όσο περνάει ο καιρός. Πώς μπορούμε να βάλουμε όρια σε ένα παιδί που δεν καταλαβαίνει το όχι; ή το καταλαβαίνει και απλά μας αγνοεί;
Καλημέρα σας. Η λογοθεραπεύτρια τι σας λέει για την αλλαγή συμπεριφορά του;είναι σε κάθε μάθημα συνεργάσιμος ή ανάλογα με το πως έχει περάσει μέρα του αλλάζει και συμπεριφορά; Είναι πολύ λογικό να υπάρχουν αλλαγές στην συμπεριφορά του καθώς μεγαλώνει και αρχίζει σιγά-σιγά και διεκδικεί περισσότερα πράγματα ενώ παράλληλα θέλει εκ νέου να βάλει τα όρια του και να δει και τα όρια των υπολοίπων. νομίζω ότι καλό θα ήταν να μιλήσετε με κάποιον ψυχολόγο με σκοπό την συμβουλευτική για το πως να χειρίζεται αυτή την κατάσταση.
Καλησπέρα σας!Σε ανάλογες περιπτώσεις χρειάζεται να λάβουμε αναλυτικό και λεπτομερές ιστορικό για να δούμε την περίοδο της αλλαγής συμπεριφοράς τι άλλο μπορεί να επέδρασε.Υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης.Συστήνεται να συμβουλευτείτε ένα ειδικό να το συζητήσετε και να λάβετε κατεύθυνση εφόσον βλέπετε ότι διαρκεί πάνω από ένα τρίμηνο.Ευχαριστώ.
Γεια σας! Να χαίρεστε το αγοράκι σας! Αναφέρατε , αν κατάλαβα καλά, ότι μέχρι περίπου τα 2,6 έτη του γιου σας, ήταν συνεργάσιμος στο σχολείο και στο σπίτι. Σε αυτό το εξάμηνο, σύμφωνα με τα λεγόμενα σας, λέτε ότι κάνει εκρήξεις θυμού που δεν έκανε πιο παλιά. Κάνω κάποιες υποθέσεις σε σχέση με την αλλαγή αυτή. Οι ψυχολόγοι αναφέρουν την περίοδο μέχρι δυο μιση χρονών "τα τρομερά δίχρονα" σε σχέση με τις εκρήξεις θυμού. Στην προσπάθεια τους τα παιδιά να χειριστούν το περιβάλλον και τους γονείς ασκούν πιέσεις με διάφορες αντιδράσεις. Δοκιμάζουν τα όρια και ακόμα δεν έχουν αναπτύξει πλήρως τις δεξιότητες για να διαχειρίζονται τα συναισθή...ματά τους. Σημαντικό είναι να παραμείνετε ήρεμοι ,να κατανοήσετε την αιτία που πυροδότησε την έκρηξη. κάποιες αιτίες θα μπορούσε να είναι θέματα που προκύπτουν από βασικές βιωματικές ανάγκες, όπως κούραση, πείνα , αλλά και η υπερδιέγερση που άπτονται σε θέματα της αισθητηριακής ρύθμισης και αυτορρύθμισης. Θα μπορούσε κάποιος εργοθεραπευτής να αξιολογήσει το αισθητηριακό προφίλ του παιδιού σας και σύμφωνα με αυτό να συζητηθούν τα θέματα της αισθητηριακής ρύθμισης εκτενώς. Η συνάδελφος εργοθεραπεύτρια μας είναι σε θέση να σας δώσει τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Επίσης, μια άλλη αιτία θα μπορούσε να είναι η έλλειψη γλωσσικών δεξιοτήτων για να εκφράσει τις ανάγκες του ή τα συναισθήματα του. Βέβαια αναφέρατε ότι έχει βελτιωθεί η ομιλία του παιδιού σας. Όμως, πολλές φορές είναι δύσκολη η έκφραση και η επεξήγηση γεγονότων κάτω από έντονες συναισθηματικές φορτίσεις, ακόμα και σε εμάς τους ενήλικες. Μπορείτε να είστε ξεκάθαροι στο πως θέτετε τα όρια απέναντι του , μαθαίνοντας ότι τα όρια δεν αλλάζουν όταν θυμώνει. Δεν τιμωρούμε το παιδί όταν θυμώνει. Εναλλακτικά προσφέρουμε αγκαλιά. Μπορούμε όταν έχει ηρεμήσει να συζητήσουμε με το λεξιλόγιο που μπορεί να καταλάβει για την αιτία, δηλαδή τι είναι αυτό που τον πείραξε και ξεκίνησε να αντιδρά με θυμό. Πιο συγκεκριμένα, να μπούμε εμείς οι ενήλικες στη διαδικασία να βρούμε "σαν ντεντέκτιβ" τι ήταν αυτό που πυροδότησε τη συμπεριφορά , δηλαδή τι προυπήρξε και μετά να δώσουμε το γλωσσικό παράδειγμα ,να ονοματίσουμε εμείς το συναίσθημα και την αιτία και να εξηγήσουμε με γλυκό και ήρεμο τρόπο μια εναλλακτική πχ "Θύμωσες που η μαμά δε σου πήρε παγωτό; θέλεις και άλλο παγωτό; Όμως έφαγες ένα το μεσημέρι . Μπορούμε το απόγευμα στις κούνιες να πάρεις χυμό και ποπ κορν". Οι ρουτίνες και η εγκαθίδρυση μιας προβλεψιμότητας και το να αναφέρουμε από πριν τι θα ακολουθήσει μετά, όπως και την όποια αλλαγή προγράμματος - σχεδίων θα προκύψει, με ήρεμο τρόπο , με αγκαλιά , με τρόπο που θα γίνει κατανοητό στο παιδί, είναι προσεγγίσεις χρήσιμες που σταδιακά αναπτύσσουν σε μεγαλύτερη ηλικία , την ανθεκτικότητα και την επιτελική λειτουργία αναστολή της απόλαυσης , Είμαστε στη διάθεση σας για όποια διευκρίνηση. Read more
The content provided is strictly informational and should not be considered a replacement for professional advice from doctors or healthcare providers.
Get answers to your health concerns. Submit your question anonymously and our specialists will help.
We’ll email you when a specialist replies.
An unexpected error occurred but we’re working on it. Please try again.
Provide details about your health concerns
Be short and to the point so specialists can give you a clear answer
Refer to people by name
Request price for services
Post offensive or abusive content
Request pharmaceutical products recommendations or any medical prescription
We moderate your questions and send them to doctoranytime specialists
If you enter your email, we’ll notify you when a specialist answers your question
Once your question receives an answer, we’ll post it in the related doctoranytime sections
Start a Video Consultation with a health specialist within 5 minutes
We’ll send you an email when a specialist responds.
Talk to a specialist daily from 08:00 to 23:00, via chat or video and get the answers you need in minutes.
When it comes to medication, it’s best to get answers that are tailored to your medical history. Chat with a specialist to get safe, personalized guidance in minutes.