Καλησπέρα σας!! Πώς δουλεύουμε την οριοθέτηση σε ένα παιδί 7.5 χρονών στο φάσμα του αυτισμού?
Γεια σας . Όταν αναφερόμαστε στην οριοθέτηση, μια προσέγγιση είναι η ΑΒΑ , δηλαδή προσέγγιση που στηρίζεται στο συμπεριφορισμό, πχ κάνε αυτό, για να πάρεις εκείνο, με αρνητικές ή θετικές επιβραβεύσεις . Όμως, είναι σημαντικό να έχει κατανοήσει ο ενήλικας, είτε εκπαιδευτικός, θεραπευτής, γονέας το ότι πρέπει να δίνεται βάση στο κίνητρο του παιδιού και να χτιστεί σαν σκαλωσιά αυτό το κίνητρο για την εκμάθηση περαιτέρω . Η ανάπτυξη του εσωτερικού κινήτρου είναι σημαντική και συχνά δύσκολη υπόθεση . Το κίνητρο είναι αυτό που θα οδηγήσει στην καλύτερη ανταπόκριση και οριοθέτηση του παιδιού. Στον Αυτισμό το κίνητρο είναι επίσης μια δύσκολη υπόθεση.... Όμως όταν ο ενήλικας, ο εκπαιδευτικός ή ο θεραπευτής εμπλέξει τον μαθητή με Αυτισμό σε δραστηριότητες με υλικά επεξεργασίας που του αρέσουν, πχ η μουσική, ο ρυθμός του τραγουδιού, η οθόνη, το χτίσιμο με τα τούβλα , τα παζλ, τα παιχνίδια κουίζ ή γρίφους, σίγουρα θα κινητοποιήσει το μαθητή με αυτισμό και κατά μία έννοια θα τον οριοθετήσει . θα τον κάνει να προσεγγίσει με ενδιαφέρον τα πεδία μάθησης. Αν αναφέρεστε όμως στην οριοθέτηση, σε σχέση με τη θεμιτή συμπεριφορά του παιδιού με αυτισμό, βασικοί παράγοντες αποτελούν η προβλεψιμότητα και ασφάλεια που μπορεί να επιτευχθεί μέσω εικονοποίησης TEACCH της δραστηριότητας ή του καθημερινού προγράμματος, ή της σχολικής μέρας, με εικόνες, γραπτές οδηγίες, σύμβολα. Η υποβοήθηση της κατανόησης κοινωνικών κανόνων και προσδοκιών του περιβάλλοντος μέσα από κοινωνικές ιστορίες πχ πως απαντάμε όταν μας μιλάει ο συμμαθητής μας ή πως απαντάμε σε έναν ξένο. Επιβράβευση της θετικής συμπεριφοράς. Προετοιμασία για πιθανές αλλαγές σε καταστάσεις. Αντιμετώπιση της υπό ή υπερευαισθησίας στα αισθητηριακά υποσυστήματα, θέματα που άπτονται την αισθητηριακή ολοκλήρωση. Η οριοθέτηση θα πρέπει να είναι συνώνυμη περισσότερο με την έννοια της καθοδήγησης , υποστήριξης και εκμάθησης με ενίσχυση στη θετική συμπεριφορά και στην προσπάθεια και όχι στην αυστηρότητα ή τιμωρία. Είμαι στη διάθεση σας για όποια περαιτέρω πληροφορία . Read more
Χαίρεται! Καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε κάποιον λογοθεραπευτή ή εργοθεραπευτή για να γίνει αξιολόγηση και να σας δοθούν οι αντίστοιχες κατευθύνσεις. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση στη διαθεση σας
Καλησπέρα σας! Η οριοθέτηση σε παιδιά στο φάσμα του αυτισμού είναι πολύ σημαντική και μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους. ⁸Ακολουθούν μερικές στρατηγικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε:
Σαφήνεια και Απλότητα: Χρησιμοποιήστε καθαρή και απλή γλώσσα όταν θέτετε κανόνες ή όρια. Αποφύγετε πολύπλοκες φράσεις που μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση.
Οπτικά Εργαλεία: Χρησιμοποιήστε οπτικά σύμβολα, όπως εικόνες ή διαγράμματα, για να καταστήσετε πιο κατανοητούς τους κανόνες και τις διαδικασίες. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει πίνακες με δραστηριότητες ή κανόνες.
Τακτική Ρουτίνα: Δημιουργήστε μια καθημερινή ρουτίνα που να περιλαμβάνει συγκεκρι...μένα σημεία για οριοθέτηση. Η σταθερότητα μπορεί να βοηθήσει το παιδί να κατανοήσει και να αποδεχθεί τα όρια.
Προβλέψιμες Συνέπειες: Εξηγήστε τις συνέπειες των πράξεων του παιδιού με τρόπο που να είναι κατανοητός. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οπτικά εργαλεία ή ιστορίες για να το αποσαφηνίσετε.
Επιβράβευση Συμπεριφορών: Ενθαρρύνετε το παιδί όταν τηρεί τα όρια. Η θετική αναγνώριση μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική από την αρνητική ενίσχυση.
Διαχείριση Συναισθημάτων: Διδάξετε το παιδί να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του. Η εκμάθηση τεχνικών αυτορρύθμισης μπορεί να τον βοηθήσει να κατανοήσει γιατί είναι σημαντική η οριοθέτηση.
Καθαρή Επικοινωνία: Ενημερώστε το παιδί για το πώς και γιατί πρέπει να υπάρχουν τα όρια. Προσπαθήστε να κατανοήσετε τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις του.
Συνεργασία με Επαγγελματίες: Αν είναι δυνατόν, συνεργαστείτε με εργοθεραπευτές και ψυχολόγους που έχουν εμπειρία στην εργασία με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, ώστε να αποκτήσετε προσαρμοσμένες στρατηγικές.
Θυμηθείτε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και ο τρόπος που ανταποκρίνεται μπορεί να διαφέρει, οπότε είναι σημαντικό να προσαρμόσετε τις στρατηγικές σας στις ανάγκες του.
Read more
Καλησπέρα. Η ερώτηση σας είναι πολύ γενική. Τι εννοείται οριοθέτηση και ποιες οι δυνατότητες του παιδιού. Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και κάθε άτομο με αυτισμό επίσης. Δεν χρησιμοποιείται ένας τρόπους για όλα τα άτομα. Είναι εξατομικευμένος ο τρόπος για να καταφέρει να οργανωθεί ένα άτομο. Καλύτερα να μιλήσετε με κάποιον ειδικό για αξιολόγηση ή αν θέλετε επικοινωνήστε μαζί μας για περεταίρω πληροφορίες και αξιολόγηση.
The content provided is strictly informational and should not be considered a replacement for professional advice from doctors or healthcare providers.
Get answers to your health concerns. Submit your question anonymously and our specialists will help.
We’ll email you when a specialist replies.
An unexpected error occurred but we’re working on it. Please try again.
Provide details about your health concerns
Be short and to the point so specialists can give you a clear answer
Refer to people by name
Request price for services
Post offensive or abusive content
Request pharmaceutical products recommendations or any medical prescription
We moderate your questions and send them to doctoranytime specialists
If you enter your email, we’ll notify you when a specialist answers your question
Once your question receives an answer, we’ll post it in the related doctoranytime sections
Start a Video Consultation with a health specialist within 5 minutes
We’ll send you an email when a specialist responds.
Talk to a specialist daily from 08:00 to 23:00, via chat or video and get the answers you need in minutes.
When it comes to medication, it’s best to get answers that are tailored to your medical history. Chat with a specialist to get safe, personalized guidance in minutes.